۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۹۵۵۶۷

اقتصاد چین رو به افول

کارشناسان چینی بر این باورند، این کشور برای تامین مخارج دولت از جمله مخارج درمان بیش از 1 میلیارد نفر انسان، نیازمند رشد اقتصادی سالانه بیشتر از 10 درصد می باشد.
پرچم چين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: آمار مربوط به سال میلادی 2013 نشان می دهد رشد اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان به پایین ترین حد خود در 14 سال گذشته رسیده است.
قابل ذکر است رشد 7.7 درصدی تولید ناخالص ملی چین، کندترین رشد اقتصاد کشور از سال 1999 تاکنون به حساب می آید.
با این همه دولت چین گفته این میزان، از انتظارات دولت که 7.5 درصد برای سال 2013 پیش بینی شده بود فراتر رفته است.
آمار تازه نشان می دهد که سیاستمداران چینی برای حفظ سرعت بالای رشد اقتصادی کشور با چالشی جدی روبرو هستند. بسیاری از تحلیل گران اقتصادی انتظار دارند در حالی که پکن از مدل اقتصادی سرمایه محور به سوی مدل متکی بر مصرف داخلی حرکت می کند، رشد اقتصادی چین کندتر هم بشود.
شن جیانگوانگ اقتصاددان ارشد در شرکت مالی میژو در هنگ کنگ به بی بی سی می گوید: انتظار داریم تولید ناخالص ملی چین در 2014 به 7.6 درصد برسد.
ما جیان تنگ رئیس اداره آمار چین نیز روز دوشنبه ضمن ارائه آمار تازه مربوط به تولید ناخالص ملی به خبرنگاران گفته است: پکن باید کنترل بدهی های دولت های محلی را بیشتر کند تا از مخاطرات اقتصادی بکاهد.
همچنین باید گفت کارشناسان چینی بر این باورند، این کشور برای تامین مخارج دولت از جمله مخارج درمان بیش از 1 میلیارد نفر انسان، نیازمند رشد اقتصادی سالانه بیشتر از 10 درصد می باشد./1421/1409/ح

ارسال نظرات