۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۹۵۸۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

یکسان دانستن هنرمندان ارزشی و غیرارزشی اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سخنان حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در جمع هنرمندان مبنی بر این که تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست، گفت: یکسان دانستن هنرمندان ارزشی و غیرارزشی اشتباه است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت این ایام، بر برگزاری جشن های باشکوه در دهه فجر تأکید کرد.

او همچنین خواستار مردمی برگزار شدن برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجر شد و اظهار کرد: باید برنامه های نکوداشت این ایام بیش از گذشته به صورت مردمی برگزار شود.

امام جمعه بجنورد با بیان این که انقلاب مختص مسؤولان نیست بلکه به همه مردم تعلق دارد، تصریح کرد: برنامه های بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب نیز باید با حضور همه مردم و مسؤولان برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر این که می باید دستاوردها و ارزش های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به نسل جدید انقلاب منتقل شود، افزود: در این زمینه هنرمندان و اصحاب رسانه وظیفه مهمی دارند چرا که آنها می توانند با مستندسازی و به تصویر کشیدن انقلاب اسلامی و خلق آثار فاخر انقلاب و ارزش های آن را حفظ کرده و به نسل های بعد منتقل کنند.

وی در ادامه با بیان این که البته در این راستا هنرمندان زیادی احساس وظیفه کرده و با خلق آثار ارزش مدار وارد میدان شده اند، تصریح کرد: سالانه در کشور هزاران همایش و نمایش برگزار می شود اما در این میان سهم برنامه هایی که در راستای اهداف انقلاب تولید شده اند چندان چشمگیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سخنان حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در جمع هنرمندان مبنی بر این که تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست، گفت: یکسان دانستن هنرمندان ارزشی و غیرارزشی اشتباه بوده و در واقع یک کاسه خوانده شدن هنرمندان ارزشی و غیرارزشی از سوی رییس جمهور نادرست است.

وی با بیان این که در ایران هنرمند ارزشی و غیرارزشی داریم و بین آنها مرزبندی وجود دارد، تصریح کرد: آیا کسی که می گوید در ایران هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم خدمات هنرمندی مانند شهید آوینی که همواره دغدغه دین و ارزش های اسلامی داشت را با هنرمندانی که دغدغه ای جز نام و نان ندارند؛ یکسان می داند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری انتشار مطلبی در روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت در مورد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در این مصاحبه روزنامه ایران با 150 هنرمند داخلی مصاحبه کرده و از آنها در مورد برنامه ها و عملکرد صدا و سیما نظرخواهی کرده بود اما قریب به اتفاق این هنرمندان گفته بودند که اصلا برنامه های صدا و سیما را نگاه نمی کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد ادامه داد: آیا هنرمندانی که اصلا صدا و سیمای جمهوری اسلامی را قبول ندارند و همه اطلاعات خود را از شبکه های ماهواره ای دریافت می کنند؛ با هنرمندان ارزشی کشور یکسان هستند؟

به گفته وی آیا می شود این هنرمندان را متعهد به انقلاب و ارزش های آن دانست؟ امام جمعه بجنورد تأکید کرد که در این کشور بین خودی و غیرخودی تفاوت وجود دارد و نمی توان همه آنها را در ردیف قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان کشور خواست تا در گفتار، نوشتار و مصاحبه های خود خطوط قرمز نظام را بیش از پیش رعایت کرده و حساب شده تر موضع گیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران خطوط قرمز برجسته ای دارد و باید این خطوط قرمز پررنگ باقی بمانند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات