۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۹۶۴۱۳

کتابخانه تخصصی قرآن در مرکز خراسان شمالی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه فجر امسال کتابخانه تخصصی علوم و معارف قرآنی در دارالقرآن عترت بجنورد راه اندازی می شود.
حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی ایران که بر مبنای آموزه های قرآنی و دین اسلام صورت گرفت، کتابخانه تخصصی علوم و معارف قرآنی در دارالقرآن عترت بجنورد، مرکز خراسان شمالی به بهره برداری می رسد.
به گفته وی این کتابخانه در دهه فجر امسال با بیش از 700 عنوان کتاب تخصصی در زمینه علوم قرآنی راه اندازی می شود و به مرور تعداد کتاب های تخصصی آن بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه افتتاح چهار مؤسسه قرآنی جدید در استان خراسان شمالی را از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر امسال ذکر و اضافه کرد: در این ایام دو مؤسسه جدید در شهرستان بجنورد، یک مؤسسه در اسفراین و یک مؤسسه قرآنی نیز در شهرستان شیروان به بهره برداری می رسد.
وی عنوان کرد: مؤسسات قرآنی و فرهنگی «بهشت رضوان» و «نورالهدی» در شهرستان بجنورد، مؤسسه «اسراء» در اسفراین و مؤسسه قرآنی «شکوفه های قرآن» در شهرستان شیروان راه اندازی خواهند شد.
حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: با راه اندازی این مؤسسات قرآنی جدید، بیش از 200 مصحف شریف قرآن کریم و تعداد قابل توجهی کتب دینی به این مراکز اهدا می شود.
وی اجرای جشن دهه فجر با عنوان 10 شب در 10 مسجد در هر شهرستان استان خراسان شمالی، برپایی جشن های انقلاب در مؤسسات قرآنی، برگزاری محافل انس و ختم قرآن کریم در مؤسسات قرآنی، تکمیل بانک جامع مربیان و اساتید قرآنی، برگزاری نشست های تخصصی با محوریت منزلت زن و نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، نشست هم اندیشی با مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت، برگزاری مسابقات فرهنگی، نقاشی و پیام کوتاه و ... از جمله برنامه های کمیته قرآن و عترت ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر در خراسان شمالی محسوب می شوند.
گفتنی است، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم استان خراسان شمالی هم اکنون در این استان 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.
بر پایه این گزارش، در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.
از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و علاوه بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند./9314/ت303/ب
ارسال نظرات