۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۹۶۴۹۰
امام جمعه کاشان در واکنش به تهدید آمریکا:

ملت ایران فرزند عاشورا است و هراسی از یزیدیان زمان ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در واکنش به تهدیدات نظامی آمریکا، گفت: ملت ایران و رهبر ایران اسلامی فرزندان عاشورا هستند و عاشورائیان از یزیدیان زمانه هیچگونه ترس و هراسی در دل ندارند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان، گفت: آمریکا تصور می کرد بدون حضور جمهوری اسلامی می تواند موفقیتی در مذاکرات ژنو 2 حاصل شود و بر همین اساس آنها برای پیشبرد اهداف خود که پشتیبانی از تروریست ها درسوریه است، با20 نفر از دیپلمات های خود در مذاکرت ژنو 2 شرکت کرد و به بن بست رسید.

امام جمعه کاشان همچنین سخنان اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در مورد مذاکرات هسته ای با ایران را دو پهلو خواند و اظهار داشت: اوباما از یک طرف به کنگره آمریکا هشدار می دهد در صورتی که تحریم ها علیه ایران تشدید شود، آن را وتو خواهد کرد، اما از سوی دیگر تهدید می کند اگر جمهوری اسلامی فعالیت های هسته ای را خود را تعطیل نکند، گزینه های نظامی آمریکا بر علیه ایران روی میز است.

آیت الله نمازی، تهدید ایران به حمله نظامی در صورت عدم پایبندی به تعهداتش توسط اوباما را بلوف رییس جمهوری آمریکا خواند و افزود: برنامه های نظامی هر کشوری جزء مسائل محرمانه است و اعلام حمله آمریکا به ایران نشانه ضعف آمریکا برای ترساندن جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه کاشان یادآور شد: ملت ایران و رهبر ایران اسلامی فرزندان عاشورا هستند و عاشورائیان از یزیدیان زمانه هیچگونه ترس و هراسی در دل ندارند.

آیت الله نمازی در ادامه 12 بهمن سال 57 را پایان انتظار14 ساله ملت ایران دانست و بیان داشت: این دوران کوچک انتظار شیعه، نسبت به دوران انتظار ظهور امام زمان است.

وی افزود: تمام هم و غم امام خمینی(ره) دفاع از اسلام و احکام الهی بود که در زمان ستم شاهی توسط رژیم پهلوی و آمریکا دستخوش تغییر شده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امام خمینی بعد از رحلت آیت الله بروجردی، نهضت خود را آغاز کرد و آمریکا و اسرائیل هدف اصلی مبارزات امام بود و از همان آغاز نهضت، تأکید بر محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار داشت، چون اعتقاد داشت، سیاست های آمریکا تأثیر پذیر از سیاست های صهیونیست ها است.

امام جمعه کاشان، تبعید امام خمینی توسط شاه به نجف اشرف ترس و وحشت شاه از امام و ایجاد شکاف بین امام و یاران او در داخل کشور دانست و افزود: تبعید امام به نجف، نه تنها فاصله ای بین امام و یارانش ایجاد نکرد، بلکه با تحت تأثیر قرار گرفتن علمای نجف، انقلاب اسلامی شتاب بیشتری گرفت و با پخش سخنرانی ها، اعلامیه ها و نوارهای امام در داخل ایران، پیروزی نهضت امام شتاب بیشتری گرفت.

وی افزود: پیروزی نهضت امام خمینی (ره)، یک معجزه الهی فراگیری بود که خداوند قدرت خود را به بندگانش نشان داد که چگونه ملتی با دست خالی در برابر رژیمی که تمامی ابرقدرت های جهان را پشتیبان خودش دانست به پیروزی رسانید.

به گفته وی، انقلاب امام عصر نیز در عصری که تمامی کفار مجهز به پیشرفته ترین سلاح های نظامی و کشتارجمعی هستند، با اذن خدا و با پیروزی امام عصر و یارانش به پایان خواهد رسید.

آیت الله نمازی در ادامه پیروزی مسلمانان بر ابر قدرت ها را اراده تکوینی و تخلف ناپذیر ذات اقدس احدیت دانست و تأکید کرد: پایان خط دنیا، پیروزی صالحان بر مستکبران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران امروز نیز  با پیروی از شناخت شریعت الهی آماده دفاع از اسلام است، چرا که ملت ایران دفاع از اسلام را تکلیف خود می داند.

خطیب جمعه کاشان با اشاره به این که امام خمینی(ره) با پیروزی نهضت اسلامی و شکست ابرقدرت ها و مستکبران وظیفه خود را انجام داد، افزود: امروز ما به عنوان پاسداران نهضت اسلامی امام در معرض امتحان و آزمایش الهی قرارگرفته ایم.

وی افزود: افرادی که به فکر سوء استفاده از انقلاب اسلامی هستند و به فکر دنیا هستند باید بدانند انقلاب اسلامی سرمایه خون هزاران شهیدی است که با خون خود آن را بنیان نهاده اند.

نماینده ولی و امام جمعه کاشان یادآور شد: امروز همه ما باید بار دیگر با شهدای خود عهد و پیمان بسته و تجید میثاق کنیم، تا آخرین قطره خون خود راه آنان را خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به اهداف خود برسند.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه شهرستان کاشان از اول بهمن ماه تا پایان اسفند ماه سال جاری یادآور شد: مدیریت حوزه های علمیه شهرستان کاشان آماده ثبت نام از جوانان واجد شرایط است.

خطیب جمعه کاشان گفت: خانواده هایی که علاقمند هستند دختران و پسران شان در زمره سربازان امام زمان قرار بگیرند، از فرزندان خود برای ورود به حوزه های علمیه حمایت نمایند.

وی نیاز اسلام به علما و روحانیت را ضروری دانست و تأکید کرد: امروز ملت ها به دلیل جنایات دولتمردان خود از نظام و حکومت های خود سرخورده و گرایش به اسلام برای رسیدن به عدالت افزایش یافته است و با گرایش به مکتب اهل بیت(ع) و افزایش جمعیت مسلمان جهان نیاز به روحانی افزایش یافته است.

امام جمعه کاشان در ادامه درگذشت عالم ربانی، آیت الله ربانی امام جمعه فقید خوراسگان اصفهان را تسلیت گفت و افزود: این عالم مجاهد عمر مبارک خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی به پایان برد و در سن 92 سالگی به ملکوت اعلاء پیوست./939/پ202/ج

ارسال نظرات