۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۹۶۶۸۰

مراسم گرامی داشت ایام الله دهه فجر در حوزه علمیه زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان از برگزاری مراسم گرامی داشت ایام الله دهه فجر در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان خبر داد و گفت: این مراسم طبق سنوات گذشته به مدت سه شب در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام اسلامي

حجت الاسلام امیر اسلامی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ایام الله دهه فجر را یکی از پر افتخارترین ایام تاریخ ایران اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: کشور اسلامی ما مناسبت ها و ایام خاصی دارد که وقتی انسان تاریخ آن را با خود مرور می کند حس شادی به او دست می دهد اما بعضی از مناسبت ها هستند که با ذکر آن یک حس غرور و افتخار وجود انسان را فرا می گیرد که یکی از آن مناسبت ها ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: غرور و افتخار ما در این ایام به سبب ایستادگی و مقاومت در برابر دیکتاوری و رژیم شاهنشاهی چند هزار ساله است که با حمایت کشورهای استکباری و استعماری مانند انگلیس و آمریکا در پی زدودن و نابودی ایمان مردم و در نتیجه نابودی اسلام عزیز بودند که با یاری خداوند متعال، تاب مقاومت در برابر ایمان این مردم را نداشتند و بالاخره شکست را پذیرفتند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه با اشاره به این که پیروزی و استقلال این کشور را مدیون خون شهدا هستیم تصریح کرد: ما نباید کسانی که با نثار خون و جان شیرین خود زمینه استقلال و پیروزی این کشور در برابر مستکبران را فراهم کردند، فراموش کنیم که در این صورت کفران نعمت است؛ از این رو باید همیشه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را که یکی از شعائر دینی است در یادها زنده کنیم.

حجت الاسلام اسلامی در ادامه از برگزاری مراسم گرامی داشت ایام الله دهه فجر در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان خبر داد و افزود: ان شاء الله امسال نیز طبق سنوات گذشته با همکاری بسیج طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان به پاس خون شهدای انقلاب و کسانی که در این راه مشقت های فراوانی را متحمل شدند مراسم گرامی داشتی را به مدت سه شب با حضور اساتید و طلاب برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: قرار بر این است که مانند سال های گذشته با دعوت از شخصیت های بزرگی که در متن انقلاب حضور داشتند طلاب جوانی را که آن ایام را ندیده اند با اهداف و علل و عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی آشنا کنیم که به همین دلیل از امام جمعه زنجان، نماینده ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) زنجان و همچنین دکتر صفوی استاد و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای حضور در مراسم و سخنرانی دعوت به عمل آمده است. /949/پ202/س

ارسال نظرات