۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۹۶۶۹۵
مدیرکل اوقاف مازندران:

روحانیت پرچمدار انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، روحانیت را پرچمدار نهضت انقلاب اسلامی دانست و گفت: روحانیت با اتکای به اسلام ناب و بازسازی اندیشه دینی توانست اصلاحاتی عمیق و بنیادین در نظام اجتماعی ما به وجود آورد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد با گرامی داشت دهه فجر گفت: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اضافه کرد: بهترین انگیزه برای پیشرفت، ماندگاری و عزت، یکرنگی و خدا ترسی است که اگر در همه امور و کارهای مان خدا را در نظر داشته باشیم و بدانیم همه از او هستیم و به سوی او خواهیم رفت تفاوتی بین انسان ها نخواهیم گذاشت و به یقین شاهد همدلی در چنین جامعه ای خواهیم بود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل می‌فرمایند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و ما باید همواره این سخنان را در اولویت قرار دهیم.

 

وی با بیان این که دهه فجر نشان داد که برای مردم ایران خواستن توانستن است، ادامه داد: در دهه فجر ثابت شد که ملت ایران می توانند در همه عرصه ها به خود متکی بوده و بر قله‌های رفیع افتخارات در همه زمینه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بایستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: امام راحل در این دهه تولدی دوباره به جان ایران بخشید و سلسله منحوس شاهنشاهی را از ریشه قطع کرد و همین امر باعث شد تا این حرکت در تاریخ ایران اسلامی نقطه‌ای تعیین کننده قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: هر روز این دهه یادآور حماسه‌آفرینی‌های مردم اسلام دوست ایران است که با توکل به خداوند متعال و با عزمی راسخ توانستند رژیم سلطه ستم شاهی را از پای درآورده و آن را سرنگون سازند و به جای آن اسلام ناب محمدی را جایگزین کنند.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران منشأ بسیاری از تحولات در جهان اسلام بوده است، بیان کرد: امروز بیداری اسلامی که در همه ملل های مختلف جهان در حال شکل گیری است از برکات ارزشمند این انقلاب محسوب می شود که به برکت وجود امام خمینی(ره) و خون پاک شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی شکل گرفته و توسعه یافته است.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که روحانیت با اتکای به اسلام ناب و بازسازی اندیشه دینی توانست اصلاحاتی عمیق و بنیادین در نظام اجتماعی ما به وجود آورد، گفت: شکل‏گیری یک نظام دینی و طرح دین در قالب یک نظام در راستای همین مقوله است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت معاصر وامدار تلاش هزارساله حوزه های شیعی است، ادامه داد: حوزه های علمیه، میراث جهاد علمی فرزانگان دانش است.

 

وی اضافه کرد: کسانی که در تعمیق و گسترش مبانی و مفاهیم مکتب اسلام کوشیدند و در این راه، راحت و فراغت نشناختند هجرت ها کردند و حرمان ها دیدند، اما از تلاش باز نایستادند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که بهره مندی دفاع مقدس از روحانیت و نهاد روحانیت دو سویه بود، افزود: به عبارت دیگر گرچه حضور روحانیان در جبهه های جنگ در خلق فضای معنوی و ظفرمندی رزمندگان بسیار موثر بود، در عین حال روحانیان نیز از فضای حاکم بر عرصه های پیکار، بهره ها و تجربه های زیادی آموختند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: افتخار روحانیان این است که پرچمدار انقلاب بوده‌اند و امروز هم انتظار می‌رود که این پرچمداری حفظ شود و روحانیت در مراسم‌های انقلابی حضور پرشورتری داشته باشند و باید نقش روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی تبیین شود.

 

وی با تاکید بر این که نقش روحانیت در انقلاب اسلامی بی‌بدیل است، افزود: روحانیت در همه مبارزات انقلابی در خط مقدم بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: مساجد و بقاع متبرکه سنگر انقلاب هستند و انتظار می‌رود تعظیم شعائر الهی که از وظایف مهم است با شور و هیجان بیشتری در مساجد و بقاع متبرکه ایجاد شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که برنامه های دهه فجر امسال باید با شکوه و عظمت خاصی دنبال شود، خاطرنشان کرد: بهمن ماه یادآور خاطرات ارزشمندی از ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی آحاد ملت است./950/ت302/س

ارسال نظرات