۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۹۷۵۷۳

ناخشنودی اتحادیه اروپا از همه پرسی سوئیس

خبرگزاری رسا ـ فقط سه دهم درصد بیش از نصف کسانی که در این همه پرسی شرکت کرده بودند به تعیین سقف برای شمار مهاجران اروپایی رای مثبت داده اند.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یک روز پس از آنکه مردم سوئیس در همه پرسی برای محدود کردن سفر خارجی های جویای کار در این کشور شرکت کردند، نتیجه اعلام شده این همه پرسی، حامیان احزابی که چندان به نزدیکی با اتحادیه اروپا علاقمند نیستند را خوشحال کرد.


نتیجه انتخابات خبر از پیروزی موافقان این طرح می دهد. کشور سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما با توافقنامه های دوجانبه، بسیاری از قوانین و معاهده های اتحادیه اروپا را پذیرفته است.


تونی برونر، رهبر حزب راستگرای مردم که حامی رای مثبت به این همه پرسی بود، می گوید: نتیجه آرا، شگفتی بزرگی است که بیش از هر چیزی باید پارلمان را به فکر وادارد. مردم تصور نمی کنند که دولت بتواند مشکل مهاجرت را حل کند و به همین دلیل ما یک ماموریت مشخص داریم؛ از همین حالا به بعد سوئیس می خواهد مسائل مهاجرت کشور را به تنهایی حل کند.


کمیسیون اروپا نیز نسبت به نتیجه این همه پرسی ابراز ناخشنودی کرده است و گفت: چنین قانونی بر خلاف اصول موافقت شده بین اتحادیه اروپا و سوئیس است.


مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا نیز در این خصوص می گوید: مردمی که برنده همه پرسی شدند با بحث های منطقی سر جنگ ندارند. ما باید همچنان خونسردی خود را حفظ کنیم و منطقی باشیم. شما نمی توانید از مزایای یک بازار آزاد بهره مند شوید، اما در مسائل دیگر خرج خود را جدا کنید. این مساله ای است که باید درباره آن با دولت سوئیس گفتگو کنیم.


یک چهارم جمعیت هشت میلیون نفری سوئیس را افراد خارجی تشکیل می دهند و مردم این کشور نگران هستند که افزایش شمار خارجیان به اقتصاد قدرتمند و آمار کم بیکاری در این کشور آسیب بزند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات