۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۹۸۶۹۳
امام جمعه دامغان:

آمارگرایی معضل اصلی فعالیت های فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ توجه کنند که آمارگرایی معضل اصلی فعالیت‌های فرهنگی کشور ما است، در حالی که اسلام به دنبال نشر واقعیت‌ها و ترویج و تبیین ارزش‌ها در بین مردم است.
امام جمعه دامغان حجت الاسلام ترابي ديدار امام جمعه دامغان با مسئول دبيرخانه کانون هاي مساجد استان سمنان ديدار امام جمعه دامغان با مسئول دبيرخانه کانون هاي مساجد استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در دیدار امروز خود با مسئول جدید دبیرخانه کانون‌های مساجد استان سمنان که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رابط کانون‌های مساجد شهرستان دامغان و جمعی از کارکنان دبیرخانه کانون‌های مساجد این استان برگزار شد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دلیل همجواری با خانه خدا بهترین مأمن برای جوانان و انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

 

وی با انتقاد از عدم توجه لازم به کانون‌های مساجد شهرستان دامغان افزود: جوانان ما نیروهای قانعی هستند و کانون‌های مساجد پایگاه‌هایی آماده و مستعد اما هنگامی که اعتبارات حداقلی هم داده نشود و ابزاری وجود نداشته، باشد چگونه باید از جوانان توقع کار فرهنگی و رشد فکری و عقیدتی داشت.

 

امام جمعه دامغان تأکید کرد: باید جوان‌ها را تشویق به حضور در کانون‌ها و در نتیجه حضور در مساجد و صفوف نماز نمود، حال آنکه این امر نیازمند تأمین امکانات و تخصیص اعتبارات لازم به این نهادهای فرهنگی و البته ایجاد انگیزه برای نسل جوان و فعالیت روز افزون آنها است.

 

وی با اظهار امیدواری نسبت به بهبود شرایط رسیدگی به نیاز‌های کانون‌های مساجد استان و شهرستان دامغان با شروع به‌کار حجت الاسلام محمد رضا حدادیان به عنوان مسئول جدید دبیرخانه کانون‌های مساجد استان سمنان، توصیه کرد: اجازه ندهید مانند گذشته آمار و آمارگرایی بر فعالیت‌های کانون‌ها حاکم باشد بلکه به واقعیت‌ها و بالا بردن سطح برنامه‌هایی که انجام می‌شود اهمیت دهید.

 

وزارت ارشاد باید به کانون‌های مساجد اهمیت بیشتری دهد

 

امام جمعه دامغان ضمن انتقاد از رواج وعده‌های بی‌اساس در بین برخی از مسئولان خاطر نشان کرد: عمل به وعده از شرایط ایمان است و مسئولان ما باید از دادن تعهدی که نمی‌توانند بدان عمل کنند پرهیز نمایند، زیرا قول‌هایی که به نسل جوان داده می‌شود اگرعمل نشود انها را نسبت به ادامه فعالیت‌هایشان دل سرد می‌کند.

 

حجت‌الاسلام تربی با بیان این که وقتی بودجه و امکاناتی نباشد دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد و مسئولان آن به چه چیز قراراست نظارت کنند، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنابر رسالت خود باید به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهمیت بیشتری بدهد و همان گونه که در بسیاری از حوزه‌های دیگر بودجه‌های کلان صرف می‌کند به این مجموعه‌های فرهنگی هنری که زیر مجموعه‌ی آن وزارت خانه هستند رسیدگی کند.

 

وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی کشور به روشنی می‌دانند که اگر ما به جوانان ایران اسلامی و نیاز‌های روحی و معنوی آنها اهمیت ندهیم و در این مسیر هزینه نکنیم بیگانگان با هزینه‌های گزاف و دسیسه‌های رنگارنگ آنها را جذب می‌کنند.

 

گفتنی‌است، ارائه گزارش حجت الاسلام محمدرضا حدادیان، مسئول جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از وضعیت فعلی 48 کانون فرهنگی هنری مساجد دامغان و برنامه‌های آینده این دبیرخانه جهت حمایت از این مراکز فرهنگی و توضیحات محمد طالبی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان مبنی بر ظرفیت بالای کانون‌های مساجد این شهرستان با توجه به موفقیت‌ها و پیشینه این مراکز و نیاز مبرم آنها به تخصیص بوجه‌ها و تأمین نیازهای تجهیزاتی از دیگر بخش‌های این دیدار بود./977/پ202/س

ارسال نظرات