۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۷۳۷
لاریجانی در جشنواره ملی ملکوت:

اندیشه و افکار بدلی وهن اسلام است/ آیت الله جوادی افتخار جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز برخی از افکار به عنوان اسلام مطرح می‌شوند که در واقع وهن اسلام هستند، گفت:‌ با ایجاد گفت‌وگوهای سطح بالا در عرصه بین الملل می‌توانیم با این افکار بدلی مقابله کنیم.
سخنراني دکتر لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ملکوت که در مؤسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای حضرت آیت‌الله جوادی آملی، وی را افتخارات جهان اسلام و آثار وی را مورد توجه دانشگاهیان،‌ طلاب و عموم مردم دانست.

وی با بیان این که آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی اثر بخش است، افزود: این که جهاد دانشگاهی جشنواره ملکوت را با محوریت آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی برگزار کرد اقدامی ارزشمند است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این مطلب که کشور ما به پسوند اسلامی مزین شده است، ابراز کرد: این مسأله ارزش فراوانی دارد و نباید به آن ساده نگاه کرد.

لاریجانی ادامه داد: کشورهای دیگر چنین داعیه‌ای ندارند و بر اساس عقل عرفی جامعه خود را اداره می‌کنند.

وی با بیان این‌که کشوری که از پسوند اسلامی برخوردار است باید در اداره حکومت و وضع قوانین به این مسأله توجه کند، اظهار داشت: همه امور جامعه باید با توجه به اسلام و بر مبنای آن اداره شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دین اسلام مبنای تمام قانون‌گذاری‌ها و ارتباطات اجتماعی و نیز سبک زندگی و نظارت بر امور است.

لاریجانی با بیان این‌که برخی در شرایط سخت کشور به مدیریت اقتباسی روی می‌آورند، گفت: این روش نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه در آینده به کشور صدمه نیز می‌زند.

وی با تأکید بر این‌که در جامعه اسلامی سعادت محوری مد نظر قرار می‌گیرد، ابراز کرد:‌ در چنین جامعه‌ای همه حیثیات انسان و به صورت متوازن باید رشد کند.

لاریجانی با بیان این‌که در جامعه اسلامی قوانین و اداره جامعه با روح فکر اسلامی باید منطبق باشد، گفت: متن تئوری عدالت مبنای مردم‌سالاری است ولی باید دید که آیا تبلور این مردم‌سالاری ما را به سوی سعادت پیش خواهد برد یا خیر.

رییس مجلس شورای اسلامی قوانین خلاف شرع را منافی با سعادت محوری خواند و اظهار کرد:‌ چون در این زمینه تئوری پردازی دقیق انجام نگرفته است بعضی اوقات موج‌های سیاسی داخلی و خارجی جریان‌ها را به سمت و سوی دیگر می‌برند.

لاریجانی با بیان این‌که کارگزاران حکومت باید از ظرفیت جذب معارف برخوردار باشند، افزود: وقتی می‌خواهیم فکر اسلامی را پیاده کنیم باید انسان‌های توانمندی را تربیت کنیم؛ ما نیازمند شخصیت‌هایی هستیم که در جامعه سیاسی، دانشگاهی و نخبه‌های ما را نورانی کنند.

وی تأکید کرد: جشنواره ملکوت در راستای معرفی شخصیت‌های برجسته به جامعه حرکت کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز برخی از افکار به عنوان اسلام مطرح می‌شوند که در واقع وهن اسلام هستند، گفت:‌ با ایجاد گفت‌وگوهای سطح بالا در عرصه بین الملل می‌توانیم با این افکار بدلی مقابله کنیم.

لاریجانی با تأکید بر این‌که در حوزه بین الملل این حرکت‌ها و گفت‌وگوها کمتر صورت می‌گیرد، ابراز کرد: متأسفانه ما در عرصه بین الملل حضور جدی در جریان های فکری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نداریم.

وی با بیان این‌که امروز برخی از افکار بدلی و ناقص ذهن جوامع را نسبت به اسلام تنازل می‌دهد، گفت:‌ این تفکرها خسارتی برای جهان اسلام است و ما با معرفی شخصیت‌هایی همچون حضرت آیت‌الله جوادی آملی و آثار وی می‌توانیم اسلام را به سراسر جهان معرفی کنیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات