۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۹۸۸۵۹

آزمون کتبی حفظ قرآن در آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون کتبی حفظ قرآن کریم با شرکت بیش از 10 هزار نفر در 25 حوزه امتحانی آذربایجان غربی برگزار شد.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،  همزمان با سراسر کشور آزمون کتبی حفظ قرآن کریم در آذربایجان غربی ساعت نه صبح امروز، نهم اسفند ماه در شهرهای مختلف برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، با توجه به کثرت افراد شرکت کننده در آزمون کتبی حفظ قرآن کریم، در برخی از شهرستان ها چندین حوزه امتحانی تدارک دیده شده است.

 

در آذربایجان غربی بیش از ده هزار حافظ قرآن کریم در 25 حوزه امتحانی در آزمون کتبی حفظ شرکت کردند که این آمار نسبت به مرحله اول آزمون کتبی حفظ رشد چشمگیری داشت چراکه بنابر اعلام مسؤولان اوقاف استان سال گذشته تنها یک پنجم افراد شرکت کننده در طرح ملی حفظ در آزمون کتبی حفظ قرآن شرکت داشتند.

 

شرکت کنندگان در آزمون کتبی در رشته های حفظ سی جزء، 30 جزء و جزء یک، 30 جزء و جزء یک و دو، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل، حفظ 150 و 300 موضوعی با هم به رقابت پرداختند.

 

نمره آزمون شفاهی و آزمون کتبی حفظ قرآن کریم افراد به سازمان ارسال می شود و افراد در صورت کسب نمره حد نصاب به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

گفتنی است، امسال سهمیه آذربایجان غربی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن 12 هزار نفر بود که بیش از 13 هزار نفر نام نویسی کرده و در دوره های آموزشی حفظ شرکت داشتند./936/پ203/س

 

ارسال نظرات