۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۰۲۳۰۱
فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم:

هر گونه تجاوزی به کشور با پاسخ قاطع نیروهای مسلح همراه خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این‌که نیروهای مسلح این نظام اسلامی هرگز غافل گیر نمی‌شوند، گفت: تمام حرکات‌های دشمنان رصد می‌شود، اگر دشمن بخواهد خیال خام تعدی و تجاوز خود را عملی کند با پاسخ کوبنده‌تر و شکنده‌تر از سوی نیروهای مسلح روبرو می‌شود.
فرمانده نيروي زميني ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که در با حضور گسترده مؤمنان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به بیست و نهم فروردین ماه (روز ارتش)، این روز را یوم‌الله اکبر دانست و گفت: ارتش در این روز تولد دیگری پیدا کرد.

وی ادامه داد: بدنه ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از دو گروه افراد خود فروخته و سالم تشکیل شده بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی افراد سالم به انقلاب اسلامی پیوستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سر دادن شعار انحلال ارتش در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه در تریبون‌های خود شعار انحلال ارتش را سر داده بودند، به گونه‌ای که حتی نیاز نداشتن به ارتش از باورهای برخی از مسؤولان شده بود.

شعار انحلال ارتش استراتژی آمریکا بود

وی افزود: شعار انحلال ارتش استراتژی تعریف شده از سوی دشمنان به ویژه آمریکا بود تا نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند.

پوردستان با بیان این‌‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شوروی سابق و آمریکا ابر قدرت‌های جهان بودند، بیان داشت: هر کدام از ابر قدرت‌ها در صدد بهره‌گیری از کشورهای دیگر برای پیروزی خود در برابر رقیبانشان بودند، از این‌رو آمریکا سعی در کنترل و حفظ ایران اسلامی داشت.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی توازن قدرت در جهان تغییر کرد، به گونه‌ای که آمریکا با این پیروزی امت اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ژاندارم منطقه بوده و همانند چماق بر سر مخالف او در منطقه ویران می‌شد را از دست داد.

پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا را دچار شوک سیاسی کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل دچار شوک سیاسی شد، چرا که افزون‌بر از دست دادن راه‌های کنترل مرزهای شوروی و آب راه انتقال انرژی با سخنان جدیدی همانند نفی سلطه، مردم سالاری دینی و شکست ابهت آمریکا روبرو شد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک حیات، جان و روح دوباره‌ای به این نیروی مسلح داده و آن را برای خدمت‌گذاری در صحنه‌های آماده کردند.

نقش کلیدی رهبر معظم انقلاب در حفظ ارتش

پوردستان با بیان این‌که ارتش با تدبیر امام امت مبنی بر نام‌گذاری روز ارتش جان تازه‌ای گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب در آن زمان نماینده امام راحل در ارتش بودند که در این تصمیم‌گیری امام خمینی(ره) نقش کلیدی و حیاتی داشتند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت نیروی زمینی به عنوان نخستین یگان‌های برای مقابله با ناامنی‌ها که در استان‌ها مرزی آغاز شده بود صف آرایی کرده و به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران در غائله کردستان نزدیک به 2 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد، اظهار داشت: از این تعداد 44 خلبان و کمک خلبان بالگرد بودند.

وی ادامه داد: حضور مؤمنانه ارتش در کنار نیروهای سپاه و مردم سبب ناکامی دشمنان شد، تا جایی که دشمن در توطئه کردستان به نتیجه‌ای نرسید، اکنون نیز ارتش با روح تدین،‌ ولایتمداری و نظم به شایستگی درخشیده و در تلاش برای پاسخگویی به نیازهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

سخنان مقام معظم رهبری مدال افتخاری بر سینه ارتش نصب کرد

پوردستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ارتش مبنی بر این‌که «ارتش کلمه، شجره طیبه و نیروی مردمی است»، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با این تعابیر و سخنان افتخاری بر سینه ارتش نصب کردند.

وی در ادامه سخنان خود رصد مداوم تهدیدهای زمینی، هوایی و دریایی را از فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: ‌تمام تهدیدها در منطقه و فرا منطقنه کنترل می‌شود، کارشناسان این حرکت‌ها را رصد کرده و براساس آن‌‌ها برای مقابله ظرفیت سازی می‌کنند.

پاسخ کوبنده و قاطع نتیجه تجاوز دشمن به کشور است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این‌که نیروهای مسلح این نظام اسلامی هرگز غافل گیر نمی‌شوند، گفت: تمام حرکات‌های دشمنان رصد می‌شود، اگر دشمن بخواهد خیال خام تعدی و تجاوز خود را عملی کند با پاسخ کوبنده‌تر و شکنده‌تر از سوی نیروهای مسلح روبرو می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین تأمین امنیت کشور با کنترل تمام پروازها از سوی پدافند هوایی قرارگاه‌‌ها خاتم الانبیا(ص) از دیگر فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است، روزانه هزاران پرواز داخلی و خارجی انجام می‌شود که تمام این پروازها کنترل می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که هر گونه تجاوز هوایی از سوی دشمن با پاسخ پدافند هوایی روبرو می‌شود، اظهار داشت: موشک‌های کوتاه، میان و بلند برد پرنده‌های را که وارد حریم هوایی کشور شود هدف قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: حضور مقتدرانه در آب‌ها بین‌المللی و مقابله با تروریسم دریایی از دیگر وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ تأمین امنیت مرزهای غربی و جنوبی کشور نیز بر عهده ارتش است.

آموزش 300 هزار سرباز سالانه از سوی ارتش صورت می‌گیرد

امیر پور دستان، حمایت همه جانبه از مرزهای کشور را از دیگر مسؤولیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: هر حرکتی که در مزرهای انجام گرفته و نیاز به حضور بالگرد باشد، هوانیروز ارتش با اقتدار در آن‌جا حاضر شده و به مبارزه می‌پردازد.

وی در پایان افزود: پاکسازی مناطق آلوده به مین از جمله دیگر کارهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است، تاکنون یک میلیون هکتار منطقه آلوده به مواد منفجره از سوی ارتش پاکسازی شده است؛ همچینن سالانه 300 هزار جوان در قالب سرباز از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران آموزش داده می‌شوند./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات