۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۰۲۹۳۱

حملات انتحاری و عملیات میدانی پلیس در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ فرمانده پلیس پروان بمب‌گذاری را به شورشیان نسبت داده، اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است.
نيروهاي امنيتي افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: پلیس ولایت پروان واقع در شمال کابل گفته است که در اثر انفجار بمب مغناطیسی نصب شده در یک خودرو پلیس، دست کم 17 غیرنظامی زخمی شده‌اند.


خلیل‌الله ضیایی، فرمانده پلیس پروان، به بی‎بی‌سی فارسی گفته است: هدف بمب گذاران، ماموران پلیس محلی ولسوالی شینواری بود که با این خودرو از شینواری به شهر چاریکار مرکز ولایت پروان آمده بودند.


به گفته آقای ضیایی، انفجار لحظاتی پس از آن روی داد که ماموران پلیس در نزدیک چهارراه مرکزی شهر چاریکار و در فاصله کمی از مقر فرماندهی پلیس از این خودرو پیاده شدند.


فرمانده پلیس پروان افزوده است که تمام هفده نفری که در این انفجار زخمی شدند، غیرنظامی هستند و به ماموران پلیس آسیبی نرسیده است.


به گفته ژنرال ضیایی، در اثر انفجار بمب، شیشه ساختمان‌های نزدیک محل انفجار خرد شد و هفده غیرنظامی در اثر اصابت قطعات شیشه شکسته زخمی شدند.


فرمانده پلیس پروان این بمب‌گذاری را به شورشیان نسبت داده، اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است.

براساس یک خبر دیگر، ماموران پلیس و اداره امنیت ملی در کابل، سه تن را به اتهام تلاش برای اجرای عملیات انتحاری بازداشت کرده‌اند.

وزارت کشور افغانستان در وبسایت خود نوشته است که این سه تن که دو نفر آنها شهروند پاکستان هستند، یک ماشین و یک جلیقه انتحاری در اختیار داشتند.

براساس این خبر، این سه نفر تحت پیگرد نیروهای امنیتی بودند و شام دیروز در چهارراه ترافیک در شمال شهر کابل دستگیر شدند.

وزارت داخله نگفته است که این سه تن قصد داشتند به کدام هدفی حمله انتحاری کنند.

در همین حال، ذبیح‌‍ الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، با ارسال اعلامیه‌ای به رسانه‌ها، این خبر وزارت داخله را تکذیب کرده و آن را "تبلیغات" دانسته است.

از سوی دیگر، وزارت داخله از بازداشت دو فرمانده "مهم محلی" گروه طالبان در ولایت بغلان در شمال افغانستان خبر داده است.

به گفته منابع وزارت داخله، این دو فرمانده ملا غیور و ملا جانان نام دارند که در جریان عملیاتی به هدف "پاکسازی" روستاهای ولسوالی دهنه غوری بازداشت و چهار تن از افراد تحت فرمان آنان نیز کشته شدند.
وزارت داخله در وبسایت خود نوشته است که این افراد در ناامنی، قتل، بمبگذاری و حملات تروریستی دست داشته‌اند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات