۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۰۳۶۸۹

اجرای طرح سیر مطالعاتی در حوزه علمیه امیرالمؤمنین کارون

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون با تأکید بر توجه به مسأله مطالعه در این حوزه گفت: طرح سیر مطالعاتی ویژه طلاب پایه یک تا پنج در این حوزه علمیه انجام می شود.
حجت الاسلام عطائي خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام رضا عطائی خواه، مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون، شامگاه دوشنبه، هشتم اردیبهشت ماه، در اجلاسیه مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان، سیستم آموزشی مدارس سفیران هدایت را کامل ترین سیستم آموزشی و تحصیلی دانست و افزود: شعاری که در حوزه امیرالمؤمنین(ع) تعریف کرده ایم «علم به همراه تبلیغ و تبلیع به همراه علم» است.

وی با بیان این که سیاستی که طلبه تنها به دنبال علم باشد در این حوزه جایگاهی ندارد، اظهار داشت: همواره رویکرد تبلیغی را در این حوزه نهادینه کرده ایم.

حجت الاسلام عطائی خواه با اشاره به اهمیت جایگاه توجه به دروس حوزوی در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: در ترم گذشته بیش از 75 درصد از طلاب این مدرسه توانستند معدل بالای 17 را کسب کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) کارون در ادامه تصریح کرد: طرح مدیر گروهی، مباحثه و حضور و غیاب منظم نیز همچون دیگر مدارس در این مدرسه علمیه اجرا می شوند.

وی با بیان این که در سال تحصیلی جدید پایه 7 را با هماهنگی آیت الله موسوی جزایری، رییس حوزه های علمیه خوزستان راه اندازی کرده ایم، اظهار داشت: امتحانات ترم نخست نیز با نظارت اساتید برتر حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام عطائی خواه با تأکید بر توجه به مسأله مطالعه در این مدرسه علمیه خاطرنشان کرد: طرح سیر مطالعاتی ویژه طلاب پایه یک تا پنج در این مدرسه علمیه انجام می شود.

وی با بیان این که در این طرح یک کتاب بر اساس برنامه مشخص شده و یک کتاب به صورت اختیاری از سوی طلبه مطالعه می شود، تصریح کرد: کتاب های اخلاقی، سیره شهدا، کتب شهید مطهری و شهید دستغیب نیز در این طرح گنجانده شده است.

عزم جدی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین در مقابله با فرقه وهابیت

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) کارون به تبلیغات فرقه ضاله وهابیت در مناطق حاشیه ای شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: یک دوره جهت مقابله و آشنایی با این فرقه ضاله ویژه طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام عطائی خواه در ادامه گفت: در این دوره طلاب در هفته یک بار دور هم جمع شده و به تبادل اطلاعات و آشنایی با شیوه های جدید تبلیغ وهابیت می پردازند.

وی به چاپ ماهنامه مذهبی از سوی طلاب این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: در این ماهنامه که سال دوم خود را سپری می کند مطالبی پیرامون مناسبت های گوناگون به چاپ می رسد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) کارون با بیان این که بیش 90 درصد از مساجد اطراف مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) از سوی طلاب این مدرسه پوشش داده شده اند، گفت: اعزام مبلغ به ارگان های گوناگون و حضور طلاب در طرح معراج مدارس از دیگر فعالیت های مبلغان این مدرسه است.

حجت الاسلام عطائی خواه در ادامه تصریح کرد: با همکاری اساتید این مدرسه علمیه دوره هایی در قالب پاسخ به شبهات، عقاید و سیره معصومین ویژه خواهران برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) کارون به حضور طلاب در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: این اردوی جهادی پیش از نوروز با همکاری مؤسسه جوادالائمه(ع) در دو بخش عمرانی و فرهنگی برگزار شد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات