۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۰۳۹۸۱

اتحادیه اروپا نیز به صف تحریم کنندگان مسکو افزوده شد

خبرگزاری رسا ـ این اقدام جدید ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا واکنش مسکو را در پی داشت که گفته است، غرب سیاست های داخلی اوکراین را به هیچ وجه درک نمی کند.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا، یک روز پس از اعلام خبر تحریم های جدید ایالات متحده علیه روسیه به خاطر رویکرد آن کشور در قبال اوکراین، اتحادیه اروپا نیز با انتشار نام تعدادی از شخصیت های روسی و اوکراینی، اعلام کرد آن ها را به خاطر نقششان در بحران اوکراین مورد تحریم قرار می دهد.

 

فهرست روز سه شنبه اتحادیه اروپا شامل اسامی 15 شخصیت از هر دو کشور روسیه و اوکراین از جمله دیمیتری کوزاک معاون نخست وزیر، و ژنرال والری گراسیموف رییس ستاد نیروهای مسلح روسیه است و اقدامات تنبیه ای اعلام شده شامل ضبط دارایی و ممنوعیت سفر آنها خواهد بود.

 

این اقدام جدید ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا واکنش مسکو را در پی داشت که گفته است، غرب سیاست های داخلی اوکراین را به هیچ وجه درک نمی کند.

 

وزیر خارجه روسیه، گفت: ما اعمال تحریم به هر شکل و در هر بخش از روابط مان با کشورها را رد می کنیم، به ویژه تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا که درک مشترک مان از یک دیگر را به چالش می کشد.

 

 سرگئی لاوروف نیز در سفر به کوبا، اظهار داشت: ملامت کردن دیگران، نتیجه ضعف عده ای سیاستمدار، یا آن سیاستمدارهایی است که فهمیده اند جاه طلبی هایی ژئوپولتیک آن ها با شکست مواجه شده، اما می خواهند دیگران را مقصر جلوه دهند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات