۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۰۴۸۴۵
سلسله درس هایی از مکارم اخلاق(4)؛

حجت الاسلام جابریان: ربا خواری رحم و مروت را در جامعه از بین می برد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جابریان با بیان این که ربا سیستم مالی جامعه را به نابودی می کشاند، گفت: ربا خواری رحم و مروت را در جامعه از بین می برد.
حجت الاسلام و المسلمين جابريان، مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه خوزستان، شامگاه گذشته شانزدهم اردیبهشت ماه، در چهارمین جلسه از سلسله درس های مکارم اخلاق در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، با تبیین واجب های خمس و زکات اموال گفت: خمس و زکات اموال باید از نظر حقوقی و شرعی ادا شود تا از هرگونه شبه پاک شوند.
کسب درآمدهای نامشروع از عوامل عدم استجابت دعا است
وی با بیان این‎که عدم استجابت برخی از دعاهای انسان دلایل و عواملی دارد، اظهار داشت: کسب درآمدهای حرام و غیر شرعی از عوامل اصلی عدم استجابت دعاها است.
ربا سیستم مالی و ساختارهای اجتماعی جامعه را نابود می کند
امام جمعه موقت عین دو اهواز با تأکید بر این‎که ربا خواری یکی از مصداقهای مهم گناهان دست است، خاطرنشان کرد: دست یکی از اعضا و جوارح انسان است که در ربا خواری دخالت دارد؛ و این گناه ناپسند سیستم مالی جامعه را ابتدا مختل و سپس نابود می کند.
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ربا خواری را سبب از بین بردن احسان دانست و ابراز داشت: اگر در جامعه ای ربا خواری صورت گیرد، معرفت، مروت و رحم آن جامعه از بین می رود.
حجت الاسلام جابریان با این‌که زندگی اجتماعی دارای ساختارهای مهمی است، اظهار داشت: انسان نباید با ربا خواری ساختارهای اجتماعی خود از جمله مهربانی، محبت و دوستی در جامعه را نابود سازد.
وی خاطر نشان کرد: بنا بر آیات قرآن خداوند متعال و رسول اکرم(ص) ربا خواری را حرام دانسته اند و انسان باید از این عمل اجتناب کند؛ زیرا این کار در حقیقت دشمنی با خداوند عزوجل و پیامبرش است.
این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‎که ربا قضیه ای فقهی است که انسان نباید نسبت به آن سهل انگار باشد، بیان داشت: در جامعه کنونی برخی از انسان ها گناه زشت رباخواری را در جامعه ترویج می‎دهند که هدف این افراد چیزی جز منحرف کردن جامعه به سوی پلیدی ها نیست./9456/پ202/غ
ارسال نظرات