۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۰۵۱۰۷
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد؛

منتفی شدن تشکیل وزارتخانه امر به معروف/ شورای عالی تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مسؤول کمیته امر به معروف و نهی از منکر مجلس به سخنان اخیر رییس جمهور در گفت‌وگو با مردم اشاره کرد و گفت: بیشتر سخنان رییس جمهور به مباحث اقتصادی گذشت و در زمینه فرهنگ این مسأله را به مردم واگذار کردند.
همايش راه‎کارهاي اجراي اصل هشتم قانون اساسي در قم همايش راه‎کارهاي اجراي اصل هشتم قانون اساسي در قم همايش راه‎کارهاي اجراي اصل هشتم قانون اساسي در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در همایش راه‌کارهای تحقق اصل هشتم قانون اساسی «امر به معروف و نهی از منکر» که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که یکی از اولویت‌های ما در مجلس تحقق مطالبات رهبری است، گفت: فرهنگ امری پیچیده و دیر بازده است.

وی یکی از اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس را ایجاد کمیته امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و ابراز داشت: طی جلساتی که برگزار شد وزارتخانه شدن امر به معروف، در اختیار مراجع قرار گرفتن و ورود رهبری در این زمینه رد شد.

مسؤول کمیته امر به معروف و نهی از منکر مجلس با بیان این‌که مقرر شد شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، اظهار کرد: در این شورا بنا شد که سران قوا حضور داشته باشند و رییس آن نیز نماینده رهبری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با اشاره به این‌که بخشی از مسأله امر به معروف نهی از منکر مربوط به دولت و بخشی نیز مربوط به مردم است،‌ گفت: قوه قضائیه نمی‌تواند در این زمینه ورود کند اما باید نقش حمایتی داشته باشد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دارای مراتب متعددی خواند و افزود: برای این‌که امر به معروف نهی از منکر اجرا شود باید قدرت داشت.

وی وضعیت حجاب در ادارات را مورد توجه قرار داد و با بیان این‌که دولت در مسأله امر به معروف باید ورود پیدا کند، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از بد حجاب‌ها در ادارات هستند و این مسأله نیازمند توجه جدی دولت و مردم است.

مسؤول کمیته امر به معروف و نهی از منکر در مجلس با تأکید بر این‌که به مسأله فرهنگ در مجلس و دولت کمتر بها داده می‌شود، ابراز کرد: متأسفانه در جامعه به فرهنگ توجه چندانی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در ادامه با بیان این‌که مسأله نظارت بر برنامه‌های صدا و سیما مورد توجه مجلس قرار دارد، گفت: در گذشته این نظارت بسیار ضعیف بود اما امروز ضوابط آن مشخص شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌های رهبری درباره بحث افزایش جمعیت،‌ اظهار کرد: بحث باروری یک مسأله فرهنگی است و واگذار کردن آن به بهداشت درست نیست.

وی همچنین در پایان به سخنان اخیر رییس جمهور در گفت‌وگو با مردم اشاره کرد و گفت: بیشتر سخنان رییس جمهور به مباحث اقتصادی گذشت و در زمینه فرهنگ این مسأله را به مردم واگذار کردند./927/پ202/ج

ارسال نظرات