۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۰۵۴۴۰
آیت الله ممدوحی:

مسؤولان در مسائل سیاسی و فرهنگی رهنمودهای رهبر انقلاب را نصب العین قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فرهنگ ما برگرفته از قرآن و روایات است،‌ گفت: بنابراین لازم است مدیران فرهنگی در کارهای خود با علمای بزرگ مشورت کنند.
آيت الله حسن ممدوحي آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ بهترین نحوه مدیریت فرهنگی را تلاش برای برقراری تناسب هرچه بیشتر امور فرهنگی با مبانی قرآنی و روایی دانست و اظهار داشت: بنابراین باید مدیران این عرصه با علمای بزرگ ارتباط مستمر داشته باشند و در شرایط خاص از ایشان مشورت بگیرند.

وی با تأکید بر این که مدیران کشور باید به حرف‌های خود پایبند باشند و برخلاف وعده عمل نکنند، گفت: اگر مسؤولی چیزی بگوید و مردم در عملش خلاف آن را مشاهده کنند، چنین فردی نمی تواند اثر گذار باشد؛ اولین گام در مدیریت آن است که فرد پیش از بیان مطلبی به آن متعهد باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسؤولان در مسائل سیاسی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهند، ابراز داشت: در همه امور به ویژه مسائل سیاسی، تأسی به فرمایشات ایشان بسیار مفید است.

آیت الله ممدحی مدیریت جهادی را کار توأم با تعهد توصیف کرد و افزود: مدیران ارشد باید کاری کنند که کارمندان زیر دستشان در انجام امور متعهدانه عمل کنند و بر اساس ساعت کاری و میزان حقوق، کار نکنند.

وی در توضیح تفاوت کار جهادی با کار بدون تعهد گفت: وقتی کسی بر اساس سیستم اداری کار می کند، سر ساعت مشخص می آید و می رود و در آن زمان محدود تا جایی که برسد کارش را انجام می دهد، کسی هم نمی تواند او را متهم به کم کاری کند اما کسی که بر اساس تعهد کار می کند، تا زمانی که کار را به نتیجه نرسانده دست از آن نمی کشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مدیر متعهد ممکن است در مواردی قبل از اذان صبح کارش را آغاز کند و تا نیمه شب آن را ادامه دهد، چنین فردی هیچ‌گاه از کار خسته نمی شود چراکه تعهد دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با توجه به قید عزم ملی در شعار امسال، گفت: مسؤولان با تقویت روحیه تعهد در خود می توانند مردم را به حرکت‌های جهادی و انقلابی وا دارند./928/ت302/ج

ارسال نظرات