۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۰۵۶۵۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به بصیرت دارد

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی طرح‌های بصیرت را سبب افزایش ایمان و معنویت در میان جامعه خواند و گفت: بصیرت نیاز امروز جامعه است.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌ گرگانی امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی، بصیرت را نیاز جامعه خواند و گفت: طرح‌های بصیرتی که برای نیروهای نظامی برگزار می‌شود نقش قابل توجهی در ارتقای بصیرت این اقشار جامعه دارد.

وی طرح‌های بصیرت را سبب افزایش ایمان و معنویت خواند و ابراز کرد: در آیات و روایات اسلامی آمده که اگر کسی کاری را برای رضای الهی انجام دهد از اجر و پاداش الهی در دنیا و آخرت برخوردار خواهد بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت توجه به قرائت و توجه به مفاهیم قرآن تأکید کرد و افزود: قرائت و تدبر در قرآن سبب می‌شود که انسان آخرت را مورد توجه قرار دهد و بر همین اساس اعمال خود را انجام دهد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایات تفکر در احوال گذشتگان را مورد توجه قرار داد و گفت: عبرت گرفتن از گذشتگان همیشه مورد اشاره روایات بوده و سبب می‌شود که انسان در مسیر درست قرار گیرد.

وی دفاع از نظام اسلامی را اقدامی ارزشمند خواند و ابراز کرد: در این زمینه نقش نیروهای نظامی بسیار حائز اهمیت است و کار آنها نوعی عبدات است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت شکرگذاری از نعمت‌های الهی تأکید کرد و افزود: کسانی که شکرگذار نعمت‌های الهی هستند لطف الهی نیز شامل حالشان می‌شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی توجه به تعالیم الهی را سبب رشد انسان خواند و ابراز کرد: کفران نعمت سبب دوری انسان از سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات