۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۲۰۱
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

علم بدون تهذیب نفس زمینه ساز کبر و غرور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این ک مهم ترین مؤلفه زندگی طلبگی علم آموزی است، گفت اگر طلبه ای علوم مختلف را بدون تزکیه نفس و تهذیب و خود سازی فرا گیرد این علوم زمینه کبر و غرور او را در برابر خداوند فراهم کرد.
درس اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در درس اخلاق حوزه علمیه خوسف با بیان این که ماه های شعبان و رمضان بهترین ماه ها برای خود سازی و کسب برکات مادی و معنوی هستند، گفت: تزکیه و خودسازی مهم ترین اولویت هر طلبه در زندگی طلبگی و جهادی است و طلاب بر خلاف سایر مردم در همه ماه ها باید از اعمال و رفتار خود مراقبت کنند.

 

وی افزود: مهم ترین خصلت زندگی طلبگی علم آموزی است و اگر طلبه ای علوم مختلف را بدون تزکیه نفس و تهذیب و خود سازی فرا گیرد این علوم زمینه کبر و غرور او را در برابر خداوند فراهم کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) در تعریف دین اسلام برای یکی از مردم، اسلام را دین حسن خلق و خوش رویی معرفی می کنند، گفت: پیامبر (ص) دارای خلقی عظیم و نیکو بودند بنابراین طلاب به پیروی از پیامبر (ص) که لباس ایشان را برتن می کنند باید در برخورد با مردم و همه افراد نهایت خوش اخلاقی را داشته باشند چرا که بد اخلاقی مردم و اطرافیان را از گرد انسان پراکنده می کند.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که عبادت شبانگاهی بهترین روش برای افزایش صبوری و خوش رویی در مردم است، گفت: عبادت شبانگاه و سحرگاه انسان را از بداخلاقی دور می کند و به زندگی انسان نظم و قاعده می بخشد.

 

وی با بیان این که ورزش و حضور فعال در حل مشکلات مردم در کنار حسنن اخلاق از دیگر ویژگی های برجسته یک طلبه است، گفت: طلبه و روحانی باید کلام و لحن خود را به فهم عامه مردم نزدیک کند و همانطور که در قرآن کریم آمده است باید با هرکس به اندازه قدر و توان خودش سخن گفته شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طلاب باید در کسب اخلاق نیکو با یکدیگر رقابت کرده و مشوق یکدیگر باشند، گفت: اخلاق نیکو لازمه ترویج دین در جامعه است.

 

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: طلبه علاوه براین که باید گوینده خوبی باشد باید شنونده خوبی هم باشد زیرا اگر طلبه به عنوان مبلغ دین شنونده خوبی برای دردهای مردم نباشد نخواهد توانست در جهت اعتلای نظام اسلامی حرکت کند چرا که با واسطه تحصیل از دردهای جامعه دور می شود.

 

وی با این که طلاب باید در حوزه ها در خصوص مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی مطالعه داشته باشند، گفت: اشراف بر شرایط و وقایع جامعه موجب اثر گذاری فعالیت جهادی طلبه و روحانی را در جامعه فراهم می کند.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که مهم ترین شاخصه انسان مسلمانان اخلاق است، گفت: انسان بداخلاق از رحمت خداوند دور است و موجب دردسر خود و دیگران می شود. /968/پ202/ب

ارسال نظرات