۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۵
کد خبر: ۲۰۶۲۷۱
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

دوری از گناه رشته محبت انسان را با خدا استوارتر می‌سازد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این‍که دوری از گناه رشته محبت انسان را با خدا استوارتر می‌سازد اظهار داشت: هر گناهی چون غباری صفحه دل را می‌پوشاند و به اندازه خود مانع رسیدن نور حقیقت می‌گردد پس باید دل خود را با عمل به نیکی‌ها نورانی‌تر کنیم.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، شب گذشته در سلسله نشست‌های هفتگی تفسیر قرآن کریم مسجد محمد رسول الله، با بیان این‌که فطرت کفار هم به وحدت در خلقت اعتراف دارد گفت: کفار خدا را انکار می‌کنند در حالی که خدا را خالق آسمان و زمین می‌دانند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: اعتراف کفار نیازمند شکر است و بعضی جاهلانه ندای فطرت را انکار می‌کنند چون نمی‌دانند کفار هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که کافر به خودش ضرر می‌رساند اظهار داشت: کفر هرکس محاسبه دارد و عذاب قیامت هم با اتمام حجت واقع می‌شود و هرکسی گرفتار عمل خودش است و همه ارزش به عمل ما است.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که میزان مؤثر بودن یک عمل به کیفیت انجام آن بستگی دارد ابراز داشت: برای این‌که در کارهای خود به نتیجه مطلوب برسیم باید مراقب باشیم که آن را به بهترین صورت انجام دهیم.

وی در ادامه عمل را به دو نوع تقسیم کرد و بیان داشت: عمل صالح و عمل غیر صالح، اعمالی که در آن دنیا و آخرت انسان اصلاح می‌شود عمل صالح است و از نظر قرآن کریم برای انسان‌ها چیزی جز اعمال شان باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر این‌که دوری از گناه رشته محبت انسان را با خدا استوارتر می‌سازد اظهار داشت: هر گناهی چون غباری صفحه دل را می‌پوشاند و به اندازه خود مانع رسیدن نور حقیقت می‌گردد پس باید دل خود را با عمل به نیکی‌ها نورانی‌تر کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین به مراتب و درجات دشمنی با خداوند پرداخت و تصریح کرد: سرکشی در مقابل خداوند گاهی با عقیده است مانند کفر و شرک ورزیدن در دین و گاهی با گفتار و رفتار توأم با آزار و اذیت دیگران است مانند قتل و ضرب و شهادت دروغ و گاهی هم مورد آزار دیگران واقع نمی‌شود.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: ملکیت خداوند نامحدود است و آسمان و زمین برای خدا و هر چیز در عالم است خداوند در آن حضور دارد و در حقیقت مالک اصلی خدا است، خداوند نامحدود بی‌نیاز است چون اگر خداوند نیاز داشت دیگر خدا نبود و نتیجه بی نیازی مطلق حمد مطلق است و هیچ حمدی برای غیر خدا واقع نمی‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: خداوند موجودی نامحدود است و انسان محدود نمی‌تواند موجود نامحدود را بشناسد و کمالات و زیبایی‌های این جهان از خداوند است و بخشنده کمالات و زیبایی‌ها خودش دارای کمالات و زیبایی‌ها است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه افزود: پذیرفتن هر عیب و نقصی در خداوند به معنای کامل نبودن او و به معنای پذیرش محتاج و نیازمند بودن او است در حالی که این مخلوقاتند که نیازمند هستند و خدا منزه از نیاز است.

وی در پایان گفت: حضور خداوند در خاطر هر انسانی در تمام لحظات زندگی ارتباط با او را افزایش می‌دهد و به تدریج به پیوند استوار می‌انجامد و در نهایت به دوستی و محبت ما به خدا می‌افزاید./955/پ202/ب

ارسال نظرات