۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۰۶۲۷۴

پیکر آیت الله دهشت در حرم مطهر رضوی آرام می گیرد + جزییات مراسم تشییع

خبرگزاری رسا ـ مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر عالم وارسته آیت الله دهشت فردا صبح در مشهد از مقابل مهدیه بر گزار می شود.
آيت الله دهشت

حجت الاسلام مرتضی دهشت، فرزند آیت الله دهشت، در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زمان تشییع و تدفین پیکر مطهر آیت الله دهشت را فردا دوشنبه 29 اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح اعلام کرد.

وی افزود: این مراسم از مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(تهران) از ساعت 8 صبح شروع می شود و تا حرم مطهر ادامه می یابد و در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده می شود.

 آیت الله دهشت به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان امام زمان(عج) بستری بود که روز بعد از برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان در تاریخ 18 اردیبهشت به صلاحدید پزشک ایشان به بیمارستان امام رضای مشهد منتقل شدند و سرانجام ظهر دیروز مصادف با 17 رجب 1435 هجری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

ایشان متولد 1316 هجری شمسی بود که از ده سالگی به تحصیل در حوزه پرداخت و از محضر استادان بزرگی همچون آیت الله سیداحمد مدرس، آیت الله شیخ هاشم قزوینی و آیت الله میلانی بهره  برد که در برخی از این دروس با مقام معظم رهبری هم مباحثه بودند.

وی در سال 41 به نجف اشرف هجرت نموده و در مدت یکسال در درس آیت الله سید ابوالفضل خوئی شرکت داشته و پس از آن در بازگشت به مشهد به تبلیغ دین و تدریس در حوزه پرداختند.

گفتنی است مراسم تغسیل آیت الله دهشت امروز صبح در مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) برگزار شده است، زمان و مکان برگزاری مراسم یادبود ایشان متعاقبا اعلام می شود./933/ت302/ب

ارسال نظرات