۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۰۷۰۲۲
آیت الله موسوی جزایری:

آزادی خرمشهر انتقام الهی از دشمنان اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری آزادی خرمشهر را از برکات خون شهدا دانست و گفت: یکی ازدلایل پیروزی رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر این است که خداوند به برکت خون شهدا انتقام آنها را از ظالم گرفت و این انتقام در فتح خرمشهر صورت ظاهری پیدا کرد.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه، آزادی خرمشهر را به برکت خون شهدا دانست و اظهارداشت: آزادسازی شهر خرمشهر که قلب میلیون ها آزادی خواه در سطح دنیا برای آن می تپد یک نعمت الهی بود که به رزمندگان اسلام داده شد.

وی افزود: در روز آزاد سازی خرمهشر با معجزه خداوند، رزمندگان ضربه بزرگی به دشمن وارد کردند.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: با آزاد سازی شهر خرمشهر توسط رزمندگان، بیش از 20 هزار عراقی به اسارت نیروهای اسلام در آمدند و  تسلیحات نظامی بسیاری نیز توسط نیروهای نظامی به غنیمت گرفته شد.

امام جمعه اهواز به شهادت بسیاری از مردم خرمشهر در روزهای نخستین جنگ و مقاومت آنها در مقابل دسمن بعثی اشاره و خاطرنشان کرد: در روزهای نخست جنگ فرزندان اسلام مظلومانه بیش از 40 روز در کوچه های خرمشهر جنگ تن به تن انجام دادند و جوانان ارزشمندی از علما و انسان های صالح به فیض شهادت رسیدند.

آیت الله موسوی جزایری آزادی خرمشهر را انتقام گیری خداوند از دشمنان اسلام دانست و اظهارکرد: یکی ازدلایل پیروزی رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر این است که خداوند به برکت خون شهدا انتقام آنها را از ظالم گرفت و این انتقام در فتح خرمشهر صورت ظاهری پیدا کرد.

وی در ادامه به 4 خرداد روز دزفول اشاره کرد و گفت: روز 4 خرداد به پاس نمایش مظلومانه مردم دزفول در زیر موشک باران صدام به نام دزفول نامگذاری و در تاریخ ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: مردم دزفول با استقامت خود در مقابل موشک باران و جنگ نابرابر دشمن، پیام پایداری را برای امام خمینی(ره) و آزادیخواهان دنیا ارسال می کردند.

پایه و اساس اسلام در روز مبعث رسول الله(ص) گذاشته شد

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به 27 رجب و روز مبعث رسول خدا گفت: اساس و پایه اسلام ناب محمدی در روز مبعث پیامبر حضرت محمد مصطفی(ص) گذاشته شده است.

نماینده ولی فقه در خوزستان با اشاره به راز و نیاز رسول خدا در غار حرا افزود: حضرت محمد(ص) در سن 40 سالگی که در سال حادثه معروف عام الفیل قرار داشت، از جانب حق تعالی به پیامبری مبعوث شد.

وی تصریح کرد: خداوند حضرت محمد(ص) را مبعوث به رسالت کرد تا آیات حق را بر آنها بخواند، صفات حسنه عدالت، تقوا و خدمت به یکدیگر را پایه گذاری کرده و فتنه ها را از میان بردارد.

امام جمعه اهواز در ادامه به سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد و بیان داشت: ائمه اطهار اوصیاء رسول الله بودند و قاتلین آنها از شقی ترین افراد دنیا هستند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که هارون الرشید امام موسی کاظم(ع) را مسموم و به شهادت رساند گفت: روایت داریم که روزی مأمون بچه بود و دید شخصی بر هارون وارد شد و هارون مانند عبد در مقابل مولا به او احترام گذاشت؛ او خیلی تعجب کرد و از پدرش پرسید این فرد چه کسی بود و هارون در جواب گفت ای فرزندم این امام مردم و حجت خدا بر خلایق و وارث علم پیامبران حضرت موسی بن جعفر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: هارون الرشید که امام را شهید کرد، در عین حال نتوانست واقعیت را از پسر خود مخفی نگه دارد و مقام اصلی ائمه(ع) را برای او آشکار کرد./9462/پ202/ب

ارسال نظرات