۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۰۷۴۸۲
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

پیامبر اسلام آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که کلام حضرت محمد(ص) قبله گاه توحید است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل عرب با مژده روشنایی آمد.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، ضمن تبریک عید مبعث با اشاره به فضائل اخلاقی رسول خدا گفت: پیامبر اکرم(ص) آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهانی بود، شخصی که بدون داشتن سواد خواندن و نوشتن به همه علوم دنیا آگاهی داشت و در آن فضای مسموم جامعه عرب به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی ادامه داد: امروز نه تنها مسلمانان و نه تنها دوستداران آن حضرت که افلاکیان نیز این روز الهی را جشن می‌گیرند.

 

وی فرهنگ اسلام را پاینده ترین فرهنگ خواند و با بیان این که اسلام براساس حقوق بشر و مجموعه‌ای از رفتارهای نیک و پسندیده شکل گرفت و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) با توکل و ایمان به خدا این فرهنگ را در گردباد جاهلیت عرب ترویج داد و غبار جهل را از پیکر جامعه زدود.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که کلام حضرت محمد(ص) قبله گاه توحید است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل عرب با مژده روشنایی آمد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان تصریح کرد: اساس دین مبین اسلام برپایه خواسته ها و نیازهای روز بشر است و همین امر مردم جهان را به سمت این دین الهی سوق می دهد.

 

حجت الاسلام ملکی مهم ترین عامل جهان شمولی شدن رسول اکرم(ص) را اخلاق خوب و تواضع آن حضرت خواند و گفت: مبلغان باید راه و سیره پیغمبر اسلام را در پیش گیرند و با همان روحیه و اخلاق شایسته به انجام امور تبلیغی بپردازند.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به نقش پیامبر اکرم در ترویج دین اضافه کرد: هرچند دین اسلام تأمین کننده نیازهای انسان ها بود اما بشر همیشه تشنه حقایقی بود که از زبان وحی بیان می شد و آنچه که خداوند از طریق پیامبر اکرم و کتاب قرآن به بشر آموخت تفکر، تعقل و تدبر بود.

 

وی در پایان بزرگترین تبلیغ را شناساندن سیره پیغمبر خدا به جهانیان عنوان کرد و گفت: تبلیغ در اسلام بسیار توصیه شده و از زمان پیامبر اکر(ص) تاکنون همواره افراد مؤمن و با تقوا به تبلیغ، هدایت، امر به معروف و نهی از منکر پرداخته اند و این رسالت همچنان باقی است و از سوی مبلغان اسلام در حال انجام است./1315/ت302/ب

ارسال نظرات