۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۰۷۸۳۶
امام جمعه نجف آباد:

15 خرداد آغاز حرکتی بزرگ برای احیای دین بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به انتصاب رهبر معظم انقلاب، به زعامت جهان تشیع افزود: ریشه های این انقلاب آن چنان مستحکم است که حتی در این زمان نیز سیاستمداران جهان را متعجب کرده است که چگونه ملل مستضعف جهان به پیروی از سخنان رهبری به پا خاسته اند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد ماه خرداد را ماه به ثمر رسیدن حکومت الهی دانست و گفت: امام خمینی به عنوان عبد صالح الهی همان گونه که در مکتب اهل بیت(ع) آموخته بود، تنها هدف و مقصدش تشکیل یک حکومت دینی بود.

وی درباره اقداماتی که یک رهبر الهی برای جامعه با توجه به مکتب اهل بیت(ع) باید در نظر بگیرد، افزود: تهذیب نفس، اجرای یک حکومت اسلامی و برقراری عدالت در سطح جامعه ای که بتواند در برابر تمام استکبار جهانی ایستادگی کند، از ویژگی های ائمه طاهرین(ع) است.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد بیان داشت: 15 خرداد آغاز حرکتی بزرگ برای احیاء دین بود که هم زمان با ماه محرم در آن سال عملی شد و این راه و رسمی بود که امام راحل از مکتب اهل بیت(ع) آموخته بود و آن را وارد صحنه زندگی مردم کرد.

وی در ادامه بیان داشت: دستاورد تحمل 15 سال رنج و سختی و تبعید و خون و شهادت، چیزی جز به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نبود که سبب شد تا با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی مسلمین عالم و تمام آزادی خواهان جهان پیرو این مکتب گردند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه با اشاره به انتصاب رهبر معظم انقلاب، به زعامت جهان تشیع افزود: ریشه های این انقلاب آن چنان مستحکم است که حتی در این زمان نیز سیاستمداران جهان را متعجب کرده است که چگونه ملل مستضعف جهان به پیروی از سخنان رهبری به پا خاسته اند.

وی با بیان این که مشکلات و فتنه های بین المللی و تحریم ها اقتصادی نه تنها سبب ضعف این ملت نگردید، بلکه هر روز بیشتر از قبل بر وحدت و کرامت و عزت این ملت افزوده شده است، افزود: اینها تماما برگرفته از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در این سال های بعد از وفات امام خمینی است.

امام جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به آغاز ماه شعبان و اعیاد شعبانیه افزود: در این ایام عید باید گروه ها و هیأت ها و مساجد هم چون زمان برگزاری مراسمات عزاداری عمل کنند و با برپایی مراسمات جشن و شادی به بیان معارف و فضایل اهل بیت(ع) بپردازند.

وی با بیان این که ائمه اهل بیت(ع) تنها الگوی زندگی در هر زمانی هستند، گفت: هر یک از ائمه طاهرین در هر زمان و شرایط به سه وظیفه اصلی یعنی احیاء سنت و سیره رسول اکرم(ص)، احیاء دین و ارزش های الهی و زمینه سازی برای اجرای عدالت در کل عالم پرداخته اند که باید در هر زمانی این مسائل بیان گردد.      

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های گذشته پیرامون افضل اعمال، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: اطعام دیگران و زیبا سخن گفتن از دیگر مواردی است که در سخنان پیامبر اکرم(ص) به عنوان افضل اعمال بیان شده است.

وی اطعام نیازمندان و مساکین را از جمله الطاف خداوند به بعضی از بندگانش عنوان کرد و افزود: حب به مال دنیا از خطرات بزرگ و از دردهای کشنده برای یک جامعه است که سبب طغیان و سرکشی انسان در برابر دیگران به خصوص در پیشگاه الهی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد سقوط یک ملت را اثر بی نیازی دانستن آن ملت بیان کرد و گفت: زمانی که در جامعه ای گروهی از افراد به درجه ای از ثروت دست پیدا کننده که در خود احساس بی نیازی و استغنا کنند، سبب خواهد شد که آن جامعه به سوی انحطاط کشیده شود.

وی درباره سبک سخن گفتن در برنامه ها و محافل عمومی نیز گفت: فرهنگ دینی سخن گفتن در این دوران بسیار دستخوش تغییرات گرفته است به خصوص شاهد هستیم که در برنامه های عمومی بعضاً از عبارات زشت و سبک استفاده می شود که مخالف فرهنگ دینی اسلام است.

حجت الاسلام حسناتی در پایان با اشاره به آغاز تعطیلات مدارس و شروع ایام اوقات فراغت دانش آموزان بیان داشت: در زمانه ای که دشمنان با انواع برنامه ها هم چون فسادهای اخلاقی و دینی و  اعتقادی و هم چنین اعتیاد به میدان آمده اند، والدین مسؤولیتی سخت تر از گذشته به عهده دارند.

وی با اشاره به طرح آموزش و پرورش درباره مطالعه و کتابخوانی مقاطع دبستان گفت: طرح یار مهربان که توسط آموزش و پرورش برای مقاطع دبستان پیش بینی شده است از جمله برنامه های فرهنگی است که باید سعی کنیم هر چه بیشتر فرزندانمان را با فرهنگ مطالعه به خصوص خواندن کتاب های مفید آشنا کنیم./1306/پ201/ب

ارسال نظرات