۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۲۷۴
آیت الله شبستری:

آیت الله خامنه ای در قول و عمل خلف صالح حضرت امام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب را در قول و عمل خلف صالح حضرت امام راحل دانست و تاکید کرد: رهبر انقلاب تمام ویژگی‌هایی که امام خمینی(ره) داشتند را دارا هستند.
 آيت الله مجتهدي شبستري آيت الله مجتهدي شبستري

آیت الله محسن شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شجاعت در مقابل زورگویان و ستمگران را یکی از درس‌هایی دانست که باید از حضرت امام خمینی فرا گرفت و اظهار داشت: ایشان پیش از انقلاب در برابر قلدری مانند محمدرضا شاه ایستاد در شرایطی که هیچ کس جرأت این کار را نداشت و اگر کسی حرفی می زد علیه دست گاه حاکمه بود.

وی افزود: امام(ره) نوک پیکان انتقادات را به سمت خود شاه گرفت و فرمود شاه ام الفساد است؛ پس از انقلاب نیز در برابر زورگویی‌های آمریکا ایستاد و فرمود آمریکا شیطان بزرگ است.

امام جمعه تبریز استقامت در راه اسلام را یکی از مهم ترین شاخصه‌های خط امام(ره) دانست و گفت: امام خمینی(ره) از آغاز نهضت با استقامت خود توانست انقلاب را به ثمر بنشاند؛ عملکرد ایشان در حوادث و آشوب‌های گروهک‌های مختلف در اوایل انقلاب و به ویژه در جنگ تحمیلی نیز تبلور ایستادگی بود.

آیت الله شبستری خط امام(ره) را خط اسلام خواند و ابراز داشت: امام(ره) ذوب در اسلام شده بود همان گونه که مرحوم آیت الله صدر گفت در امام ذوب شوید زیرا که او ذوب در اسلام شده است.

وی یکی از ملاک‌های تشخیص از پیروان واقعی خط امام(ره) را ولایت پذیری دانست و گفت:‌ کسی که به زبان می گوید پیرو خط امام(ره) است باید ادعای خود را در عمل به اثبات برساند و با توجه به تأکید امام خمینی(ره) به پشتیبانی از ولایت فقیه، کسی که چنین ادعایی دارد باید از ولی فقیه نیز پیروی کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی رهبر معظم انقلاب را بهترین مفسر بیانات امام خمینی(ره) دانست و بیان داشت: رهبری هم در قول و هم در عمل خلف صالح امام(ره) است و در صراط مستقیم اسلام حرکت می کند و تمام ویژگی‌هایی که امام خمینی(ره) داشت را ایشان نیز دارند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات