۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۰۹۴۲۶
امام جمعه دامغان:

امر به معروف از ضروریات شکل‌گیری یک جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: تنها با رشد و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌توانیم به سوی شکل‌گیری جامعه اسلامی حقیقی حرکت کنیم زیرا این فریضه از ضروریات اجتماعی دین ما است.
ديدار امام جمعه دامغان با اعضاء ستاد احياء استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی امام جمعه دامغان در دیدار جانشین و اعضای ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان و دامغان، اظهار داشت: همواره در طول سال‌های گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعار‌ها و سخنان قاطع و جامعی در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان شده اما در عمل آنچه در بخش‌های مختلف جامعه شاهدیم گواهی بر حرف‌های بدون عمل است.

 

وی با بیان این نکته که ازدیدگاه آیات و روایات بالاترین فریضه‌ دینی ما امر به معروف و نهی از منکر است و متأسفانه کمترین اهمیت را به آن داده‌ایم، خاطر نشان کرد: تذکر لسانی نخستین و مهمترین گام در احیاء امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه علی رقم همه حرف‌ها هنوز در این راستا حرکت مؤثری انجام نداده‌ایم.

 

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه حجاب بر بسیاری از معروف‌ها در جامعه مقدم است، تصریح کرد: بی‌حجابی در جامعه و همه شهرها و روستاهای کشور رایج شده و هر روز شاهد مظاهر مختلفی از آن هستیم، اما متأسفانه خبری از امر به معروف و نهی از منکر و اقدام مؤمنان ومؤمنات به تذکر لسانی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با انتقاد از کم‌توجهی مردم و مسؤولان نسبت به رواج ضد ارزش‌ها و مظاهر فرهنگ‌های غربی و ضد اسلامی در خانواده‌ها و بدنه جامعه، اضافه کرد: امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را برای ملت ما تبین و معرفی کرد ولی متأسفانه امروز شاهد حرکت بخش‌هایی از مردم جامعه به سوی اسلام لائیک و آمریکایی هستیم.

 

رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان افزود: متأسفانه گروهی از مردم از انجام و ابراز گناه وحشتی ندارد واین‌گونه است که سرقت‌ها، بی‌حجابی‌ها و ناهنجار‌هی اجتماعی و اعتیاد در جامعه افزایش پیدا می‌کند و برای جلوگیری از این روند باید عوامل به وجود آورنده را به درستی شناسایی کرده و راه‌حل‌های ریشه‌ای برای آنها در نظر بگیریم.

 

وی با یادآوری نقش بیکاری در افزایش معضلات اجتماعی تصریح کرد: باید ریشه سرخوردگی‌های اجتماعی را شناخت و دریافت که تنها قوه قهریه کارساز نیست، بلکه باید تعمیق معروف‌ها در جامعه و انزار از منکرات را از خردسالی و مدارس با نقش آفرینی معلمان آغاز کنیم، که بدون‌ تردید آموزش و پرورش می‌تواند بدین‌گونه نقش مهمی در احیا امربه معروف نهی از منکر در جامعه ایفا کند.

 

امام جمعه دامغان در این جلسه فعالیت‌های انجام شده در حوزه احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان و شهرستان دامغان را خوب اما نا کافی برشمرد و اعضای این ستاد خواست تنها به برگزاری جلسات اکتفا نکنند و به‌دنبال اجرایی شدن مصوبات این نشست‌ها و رخ نمایی فریضه مبارک امر به معروف و نهی از منکر و سنت حسنه تذکر لسانی در جامعه باشند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات