۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۰۹۴۶۵
آیت الله طباطبایی ن‍ژاد:

انتظار امام زمان(عج) برای ظهور ما، بیش از انتظار ما برای ظهور ایشان است

خبرگزاری رسا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: انتظار امام زمان(عج) برای ظهور ما، بیش از انتظار ما برای ظهور ایشان است.
آيت الله طباطبايي

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه استان اصفهان امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک میلاد پر برکت حضرت مهدی (عج)  اظهار داشت: بیش از اینکه ما منتظر ظهور آن حضرت باشیم آن حضرت منتظر ماست و ایشان منتظر چنین بندگان صالحی است.

وی تصریح کرد: به حمدالله اکثریت مردم اصفهان دغدغه های مذهبی دارند و برگزاری جشن ها و عزاداری های با شکوه در غم و شادی اهل بیت (ع) دلیلی بر این مدعاست.

وی به اهمیت برگزاری مراسم های مردمی اشاره کرد و گفت: هر چند دستگاه های و ارگان های دولتی و غیر دولتی در برگزاری مراسم ها وظایفی دارند، لیکن برگزاری این مراسم های با شکوه با همت خود مردم نشان از علاقه قلبی و ارادت آنها به اهل بیت(ع) دارد.

آیت الله طباطبایی با اشاره به آیه " و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب" گفت: شعار در زبان عربی به معنای رو و ظاهر است، لذا این آیه بدان معناست که حفظ شعائر و ظاهر دین نشان دهنده تقوای قلبی افراد است.

وی به ویژگی های شیعیان در هنگام ظهور اشاره و خاطر نشان کرد: در هنگامه ظهور شجاعت شیعیان در خدی است که تمام دشمنان را زیر پا می گذارند و مانند نیزه برنده و ماننده شیر درنده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پس از ظهور حضرت عقل ها کامل می شود، تصریح کرد: عاقل شدن مردم لازمه فراهم شدن اسباب ظهور است چرا که اگر مردم از نظر عقل و فهم به بصیرت نرسیده باشند، پس از ظهور با یک شایعه همه اطراف امام زمان(عج) را خالی می کنند.

وی ولیعصر (عج) را سرانجام دهنده کار پیامبران دانست و گفت: از آن جهت امام عصر را مهدی می گوییم که هدایت کننده مردم است و از آنچه که هیچ کس نمی دانند با خبر است.

آیت الله طباطبایی نژاد به وظایف مردم برای تعجیل در فرج آن حضرت اشاره و یادآور شد: بیداری اسلامی در جهان بستر ساز ظهور سریع امام زمان(عج) است و با پیشرفت اسلام، بیداری تمام مردم جهان توسط اسلام و همچنین گسترش آن، بستری برای  ظهور هر چه زودتر آن حضرت می شود.

نماینده‌ ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: انتظار فرج تنها اکتفا کردن به خواندن دعا و ابراز عشق و محبت به امام زمان (عج) نیست بلکه همه باید تلاش کنیم تا به‌صورت عملی و واقعی زمینه‌های اصلاح جامعه را فراهم کنیم، فراهم کردن زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) و حکومت ایشان بر جهان، وظیفه منتظر واقعی است.

وی همچنین درگذشت آیت الله فشارکی را تسلیت گفت و افزود: ایشان یکی از شخصیت های بزرگ کشور ما بودند و در ادبیات و فلسفه مهارت خاصی داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد از وقایع اتفاق افتاده در کشور عراق ابراز تأسف کرد و گفت: گروهی تروریستی به نام داعش به نام اسلام به شهرهای عراق حمله کرده و همه گونه جنایتی انجام دادند و پیداست که این گروه از نیروهای خائن رژیم بعث عراق بوده‌اند و امیدواریم به برکت این روز عزیز، نابودی این گروه عیدی مسلمانان باشد.

وی با اشاره به اینکه این گروه به جان اسلام و مرقد مطهر ائمه (ع) افتاده‌اند، ادامه داد: برخی کشورهای اسلامی و به ویژه عربستان از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و پول نفت مردم خودشان را به این جنایتکاران می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان  در بخش دیگری از سخنان خود، روز سربازان گمنام را به همه کسانی که بی ادعا برای حفاظت و حراست از اسلام و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشته اند، تبریک گفت و اظهار داشت: کارکنان دستگاه های امنیتی مانند وزارت اطلاعات نقش به سزایی در حفظ و استمرار دستاوردهای انقلاب داشته اند.

وی علت اصلی وقایع اخیر عراق را وجود نیروهای خائن در ارتش عراق برشمرد و تأکید کرد: دشمنان ایران می‌دانند دستگاه اطلاعاتی ما بسیار قوی بوده، به‌صورتی‌که توانایی مقابله با هرگونه فتنه و تزویر داخلی و خارجی را دارد و این مهم از سوی این دستگاه تنها با پشتوانه مردم تحقق می‌یابد. /1305/

   

 

   

 

ارسال نظرات