۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۱۲۹
استاندار اصفهان:

جامعه بدون فرهنگ یک جامعه عاری از هویت است

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان جامعه بدون فرهنگ را یک جامعه عاری از هویت دانست و گفتد: توسعه و پیشرفت اقتصادی بدون توجه ویژه به فرهنگ میسر نخواهد شد.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگر پور، استاندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی اصفهان پیش از ظهر امروز با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت شیوه زندگی به سبک ایرانی اسلامی از تلاش استانداری برای تحقق این هدف والا در میان جامعه خبر داد و گفت: بستر سازی برای مؤلفه توسعه پیشرفت و عدالت از دیگر کارکردهای فرهنگ است، که این دو مؤلفه هر دو حیاتی هستند و نباید مورد غفلت قرار گیرند.

 

وی تصریح کرد: اصفهان مرکز تمدن شیعه و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و آغازگر بسیاری از نهضت ها است و مردمی شهادت طلب، متدین، انقلابی و سخت کوش دارد.

 

استاندار اصفهان اظهار داشت: اصلاح فرهنگی یکی از مهم ترین وظایف دولت است که طبق فرمایشات امام خمینی(ره) باید سمت و سوی دینی داشته باشد.

 

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: استان اصفهان 6 درصد از جمعیت کشور را در برگرفته است و این افتخار را دارد که 11 درصد از شهدای کشور از این استان خرد، دانایی و تدین هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: از اصفهان با این ظرفیت و پتانسیل زیاد انتظارات بالایی هست و انتظار می رود این شهر به عنوان الگو و نمونه در کشور باشد.

 

زرگر پور در ادامه گفت: شورای انقلاب فرهنگی دارای جایگاه بالایی است و مصوبات آن مانند مصوبات مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت است.

 

وی اظهار داشت: لازم است در شورای فرهنگ عمومی استان نیز دستگاه های  فرهنگی عضو در این شورا همکاری و هم افزایی بیشتری داشته باشند تا انشاالله با هدایت امام جمعه محترم بتوانیم به اهداف این شورا دست پیدا کنیم.

 

وی ادامه داد: با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که فرهنگ همچون هوایی است که تنفس می شود، ابراز داشت: به نظر بنده این سخن خود نشان می دهد مقوله فرهنگ یکی از عناصر تأثیرگذار جامعه امروز است.

 

زرگرپور جامعه بدون فرهنگ را یک جامعه عاری از هویت دانست و افزود: توسعه و پیشرفت اقتصادی نیز بدون توجه ویژه به فرهنگ میسر نخواهد شد.

 

وی از آمادگی کامل استانداری برای پیشبرد اهداف فرهنگی خبر داد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌های مدون را نیز در مباحث فرهنگی داشته باشیم تا به ایده آل فرهنگ در خور استان و شهر اصفهان دست یابیم.

 

گفتنی است گردهمایی شورای فرهنگ عمومی  امروز پنج شنبه 29 خردادماه با حضور حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ائمه جمعه استان، فرمانداران و رؤسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان اصفهان در تالار شهروند اصفهان برگزار شد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات