۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۱۰۱۹۹
خطیب جمعه نجف آباد:

قوه قضاییه پایه اصلی امنیت کشور است

خبرگزاری رسا ـامام جمعه نجف آباد قوه قضاییه را پایه اصلی امنیت کشور دانست و گفت: از جمله وظایف مهم این قوه زدودن فساد، مبارزه با مفسدان اقتصادی و رعایت ضوابط دینی در جهت اجرای عدالت در سطح جامعه است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به اتفاقات جهان اسلام به ویژه حملات تروریستی در عراق گفت: مزدوران و دست نشانده های مستکبران عالم با اعمال زشتی که در عراق انجام دادند، نه تنها باعث ضربه به اسلام نشدند، بلکه تمام این جنایات به نفع اسلام رقم خورد.

 

وی جنایات گروه های تکفیری در سوریه همچنین در جریان انتخابات عراق و افغانستان را از جمله حملات مزدوران عالم برشمرد و گفت: آنان در تلاش بودند تا کسانی در انتخابات عراق و افغانستان بر سر کار آیند که دست نشانده خودشان باشند و این جنگ افروزی ها و جنایات وحشتناک تنها انتقامی علیه اسلام و مسلمین است.

 

حجت الاسلام حسناتی گروه داعش را ملعبه ای در دستان دشمنان اسلام دانست و افزود: حاکمان جهان هم چون آمریکا، انگلیس و اسرائیل و مزدوران بعثی عراق با هماهنگی یکدیگر دست به جنایاتی زدند که تاریخ نمونه آن را به یاد ندارد که از جمله اهدافشان تشکیل حکومت در این کشورها بوده است.

 

وی مهم ترین نقش را در این جنایات مرهون مرجعیت شیعه عنوان کرد و گفت: علمای کشور عراق به ویژه مرجعیت شیعه و تمام قبایل آن کشور با فتوای جهاد مرجعیت بپا خاستند و چنان وحدتی میان شیعه و سنی قوت گرفت که باعث شد دشمنان در همان روزهای ابتدایی به خاک ذلت بنشینند.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه از جمله مناسبت های هفته آینده را شهادت سردار جامع الاطراف شهید چمران دانست و افزود: وقتی کسی به مقام عبد و بندگی برسد، تمام موقعیت های دنیایی را برای هدفی بالاتر رها خواهد کرد و چنین شهدایی می توانند بهترین الگو برای جوانان این عصر و زمان باشند.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه، این نهاد را پایه اصلی امنیت کشور دانست و گفت: از جمله وظایف مهم این قوه زدودن فساد، مبارزه با مفسدان اقتصادی، رعایت ضوابط دینی در جهت اجرای عدالت در سطح جامعه است.

 

امام جمعه نجف آباد امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر وظایف قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: مسأله اجرا و برخورد با کسانی که در مقابل احکام دین دهن کجی می کنند و صحبت لیٌن با آنها فایده ای ندارد، باید به دست قانون سپرده شود تا این گونه بی حیایی ها در جامعه گسترش پیدا نکند که جایگاه این قوه جایگاه اولیاء خدا و دادخواهی از مظلوم است.

 

وی از دیگر مناسبت های هفته را، روز تبلیغ و اطلاع رسانی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی امام در اوایل انقلاب بحث اطلاع رسانی دینی بود که تأکید داشت تا تمام روستاها و مناطق ایران دارای مبلغ باشد تا مردم بتوانند به راحتی به این مبلغین دسترسی داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسناتی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث هفته های قبل پیرامون جایگاه کلام زیبا به عنوان احسن اعمال گفت: از آثاری که برای کلام زیبا در روایات بیان شده است، آن را دارای ارزشی هم چون انفاق دانسته اند و یکی از راه های رسیدن به دروازه بر و نیکی سخن و کلام نیکو است.

 

وی با بیان سخنی از امام سجاد(ع) به اثراتی ازسخن نیکو اشاره کرد و گفت: برکت مادی چه از لحاظ معنوی و چه مادی، زیاد شدن رزق و روزی، طولانی شدن عمر، استحکام پایه های خانواده و جامعه و وعده بهشت برین از آثار کلام لین است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد آبروی یک شهر را در داشتن اصناف متعهد و معتقد برشمرد و بیان داشت: یکی دیگر از مناسبت های هفته آینده روز اصناف است که باید سعی کنیم در کشوری اسلامی دارای اصناف و مشاغلی عادل و منصف باشیم که روزی حلال و رعایت ضوابط شرعی مدنظرشان باشد.

 

وی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را از دیگر مناسبت های هفته بیان داشت و گفت: دشمن بعد از جنگ تحمیلی، قوی ترین تیر پیکان خود را که همان آلوده کردن جوانان این کشور به مواد مخدر است را رها کرد چون در طول جنگ فهمیده بود که جوانان این کشور حتی یک نوجوانش در حد یک فرمانده جنگ است.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان با اشاره به فصل تابستان و وضعیت آب در منطقه گفت: در هفته ای که مصادف با آغاز هفته صرفه جویی است باید سعی کنیم هر چه بیشتر در مسائل حیاتی به ویژه مصرف آب صرفه جویی کنیم و این صرفه جویی را نه تنها در یک هفته که در طول سال رعایت کنیم که مسرف مبغوض خداوند است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات