۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۲۱۰۶۷۵
آیت الله نمازی در گفت وگو با رسا:

داعش با حمایت آمریکا دست به جنایت می زند/ تنها فتوای جهاد می توانست ملت عراق را علیه تروریست ها بسیج کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گروه تروریستی داعش موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را یگ گروه ملحد و غیر مسلمان و اقدامات آنها را مغایر با مکتب توحیدی اسلام خواند و تاکید کرد: آنها بعد ازچندین سال نتوانستند از پس ملت و ارتش مقتدر سوریه برآیند و با حمایت آمریکا در عراق به جنایات خود ادامه می دهند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، در مورد ماهیت گروه تروریستی داعش در عراق گفت: گروه تروریستی داعش موسوم به دولت اسلامی عراق و شام از نگاه ما یک گروه ملحد محسوب می شوند که آنها نه تنها مسلمان نیستند بلکه اقداماتی که آنها انجام می دهند از یک انسان معمولی نیز سر نمی زند.

 

وی افزود: تحولات اخیر در منطقه نشان می دهد این گروه ملحد بعد از جریانات و حوادثی که در سوریه رقم خورد و به کشور عراق نیز سرایت کرد بیانگر توطئه ای ریشه دار و عمیقی است که خلق الساعه به وجود نیامده است.

 

آیت الله نمازی هدایت و صحنه گردان اصلی فعالیت های گروه تروریستی داعش را سران آمریکایی دانست و گفت: آمریکا بعد از شکست در سوریه و مأیوس شدن از براندازی خط مقاومت در منطقه، برای سرکوب کردن و براندازی حکومت بشار اسد چاره کار را در عراق برای رسیدن به اهداف خود دیدند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که در حال حاضر 31 کشور جهان از گروه تروریستی حمایت و پشتیبانی می کنند، گفت: اقدامات ضد بشری این گروه تروریستی که در هیچ مکتب آسمانی وجود ندارد امروز در عراق بی رحمانه مردم مظلوم و بی گناه عراق را سر بریده و به زنان تعرض می کنند و به کودکان نیز رحم نمی کنند.   

 

به گفته وی، گروه تروریستی داعش که خود را مسلمان معرفی می کنند زیر پوشش اسلام برای فریب افکار عمومی استفاده می کنند تا از این راه ضمن ضربه زدن به اسلام بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

 

امام جمعه کاشان گروه تروریستی داعش را به لحاظ فقهی کافر خواند و گفت: آنها بعد ازچندین سال نتوانستند از پس ملت و ارتش مقتدر سوریه برآیند و با شکستی که در سوریه متحمل شدند وارد کشور عراق شدند تا جنایات خود را زیر چتر اسلام و با نام اسلام در این کشور ادامه دهند.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: بعد از ورود تروریست های داعش به کشور عراق به دلیل عدم آمادگی این کشور جنگ زده که سال ها در تصرف و اشغال آمریکا بود، چندین شهر را در شمال عراق تصرف و قصد اشغال بغداد را داشتند.

 

 وی افزود: در چنین برهه حساس از زمان، برای مقابله با تروریست ها در کشور عراق نیازمند بسیج عمومی بود و تنها راه بسیج عمومی که می توانست مردم را وارد عرصه و به قیام عمومی تشویق کند مسأله دین و تعهد به اسلام بود چرا که با آیین نامه و بخشنامه و دستورالعمل های حکومتی امکان بسیج عمومی مردم وجود نداشت.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در بسیج عمومی مردم عراق برای ورود به عرصه قیام سراسری علیه گروه تروریستی داعش نقش مرجعیت حضرت آیت الله سیستانی(حفظه الله) با یک بیانیه محدود و مختصر مبنی بر وحدت مردم و مقابله با داعش برای پشتیبانی از دولت  بروز و ظهور داشت.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: در قیام عمومی و سراسری مردم عراق بر علیه گروه تروریستی داعش حتی اهل سنت این کشور نیز بسیج شدند و رییس العلمای اهل سنت عراق نیز فتوای آیت الله سیستانی را حجت و آن را لازم الاجرا دانست./1307/ت302/ج  

ارسال نظرات