۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۱۰۹۳۷
دبیر شورای زکات کمیته امداد کشور خبرداد:

جمع آوری بیش از 270 میلیارد تومان زکات در کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای زکات کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد 270 میلیارد تومان زکات مردمی را در سال گذشته از سراسر کشور جمع آوری کرده که 38 درصد بیش از تخمین اولیه است.
خبر زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین نبی لو، دبیر شورای زکات کمیته امداد کشور در نشست خبری زکات با اصحاب رسانه که ظهر امروز ششم تیر در اردوگاه ثامن الائمه برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح جامعه و رفع معضلات اقتصادی کنونی به واسطه زکات قابل انجام است.

 

وی تصریح کرد: وجوهات زکات و سایر اعانات مردمی مطابق حکم صریح قانون و رهبری در حیطه وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) است که این نهاد270 میلیارد تومان زکات مردمی را در سال گذشته از سراسر کشور جمع آوری کرده که 38 درصد بیش از تخمین اولیه است.

 

مشاور سرپرستی کمیته امداد در ادامه افزود: 270 میلیارد تومان جمع آوری شده به علاوه 30 میلیارد تومان کمک دولت برای سازندگی و رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد که شامل 100 میلیارد تومان برای تهیه جهیزیه و امکانات تحصیلی مستمندان و پنج هزار و 49 پروژه عمرانی احداث و بازسازی روستاها می شود.

 

شبکه تبلیغ و اعاده زکات در استان با همکاری طلاب و روحانیان

 

علی اصغر حاجی نقی، مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی، نیز در این نشست، گفت: ادای زکات به عنوان واجب فراموش شده در دستور کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته تا با به کار گیری ظرفیت های خوب جامعه منجر به رفع مشکلات فقرا می‌شود.

 

وی اظهار داشت: سه هزار روستا در سطح استان وجود دارد که در دوهزار روستا تاکنون اقلام زکات شناسایی شده است که قابل پیگیری می باشد به همین منظور شبکه تبلیغ و اعاده زکات با همکاری 25 تن از طلاب و روحانیان در کنار 200 نفر از رابطین برای استفاده حداکثری از جلسات راه اندازی گردید.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در استان، همچنین از 10 هزار مراجعه چهره به چهره و حضوری، 20 مجموعه مستند تلویزیونی، 40 دقیقه خبر و میزگرد، 4 هزار جلد کتاب توزیع شده، 200 دقیقه موضوع تلویزیونی، 10 هزار پوستر و بروشور، 880 جلسه سخنرانی، 723 گروه مبلغ اعزام شده به روستاها و 1600 سی دی در این خصوص خبر داد. 

 

در حاشیه این نشست، استان خراسان رضوی با جمع آوری 17 میلیارد تومان زکات در سال 92 بعد از استان های فارس، گلستان و مازندران در رتبه چهارم کشور عنوان شد و نیز از توزیع بسته های غذایی در ماه مبارک رمضان میان نیازمندان و ایتام به عنوان یکی از برنامه های در نظر گرفته شده یاد شد./934/پ202/ب4

ارسال نظرات