۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۱۱۳۷۱
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد؛

برگزاری کنگره‌های بی‌بی‌ حکیمه، حسین بن کاظم و محمد بن هلال

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 5 ذی‌القعده در تقویم، روز بزرگداشت امامزادگان نام گذاری شده است و ما امسال نخستین کنگره ملی «بی‌بی‌حکیمه» را در گچساران استان چهارمحال و بختیاری در دهه ولایت برگزار خواهیم کرد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک حلول ماه پر برکت رمضان با بیان این که یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در سال جاری تکریم و بزرگداشت امامزادگان به صورت موضوعی و شخصیتی است، اظهارداشت: 5 ذی‌القعده در تقویم، روز بزرگداشت امامزادگان نام گذاری شده است و ما امسال نخستین کنگره ملی «بی‌بی‌حکیمه» را در گچساران استان چهارمحال و بختیاری در دهه ولایت برگزار خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: این امامزاده خواهر امام رضا(ع) است و از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی دارای زائر است.

 

وی با اشاره به موضوعات و محورهای این همایش تصریح کرد: این کنگره با محورها و سرفصل های معرفی شخصیت بی‌بی حکیمه(س) و کرامات و نقش ایشان در تاریخ و تمدن اسلامی، نقش حرم ایشان در سیمای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه تأثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع برگزار می‌شود که تا پایان دهه کرامت علاقه مندان می توانند مقالات و آثار خود را ارسال کنند.

 

حجت الاسلام شرفخانی گفت: همچنین اولین کنگره و بزرگداشت امامزاده محمدبن هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با هدف معرفی شخصیت آن امامزاده، نقش آستان مقدس ایشان در سیمای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه تأثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع در دهه کرامت برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این همایش با محورهای هنری، آواها و نماها، تواشیح و خطبه خوانی، خاطره نویسی و سفرنامه نویسی برگزار می شود و علاقه مندان تا مردادماه فرصت دارند، آثار خود را ارسال کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین کنگره حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم (ع) در طبس، به‌صورت مشارکتی در سال 93 برگزار می‌شود./993/د102/ب4

ارسال نظرات