۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۶۱۹
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد؛

اعزام مبلغان طرح معراج به مدارس شهرهای مرزی استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان، از اعزام مبلغان طرح معراج جهت تبلیغ به مدارس شهرهای مرزی استان خوزستان خبر داد.
تبليغ در مناطق محروم

محمد تقی‌پور، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تقویت اجرای طرح معراج در مدارس خوزستان، اظهار داشت: امیدواریم با تأمین زیر ساخت های لازم در آینده بتوانیم مبلغان این طرح را جهت تبلیغ به مدارس شهرهای مرزی اعزام کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح معراج در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شبهات و پرسش‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های اعتقادی، اخلاقی و احکام و تبلیغ چهره به چهره از ویژگی های این طرح است.

 

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اشتباه صورت گرفته در کتاب جغرافیای سال سوم دبیرستان، اظهار داشت: در این کتاب و در نقشه تقسیم پراکندگی مذاهب در کشور، مردم خوزستان سنی مذهب معرفی شده بودند که با تذکر واحد نظارت و ارزشیابی بر کتاب های درسی در استان این اشتباه در کتاب های چاپ جدید اصلاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به اهمیت فصل تابستان و تعطیلات دانش آموزان، خاطرنشان کرد: در خصوص این مهم آموزش و پرورش وظیفه مهمی را بر گردن دارد و استان خوستان با بیش از 950 هزار دانش آموز پتانسیل بالایی جهت اجرای این طرح را دارد.

 

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: در استان خوزستان 62 کانون اوقات فراغت به همراه 300 پایگاه وجود دارد که در این پایگاه‌ها رشته‌های گوناگون فرهنگی، هنری،‌ ورزشی، آموزشی و الکترونیکی را به دانش‌آموزان آموزش خواهند داد.

 

تقی پور با بیان این که هویت هر جامعه و هر ملت فرهنگ تعلیم و تربیت آن است، گفت: هیچ تغییر و تکاملی در جامعه‌ به‌وجود نمی‌آید مگر این که آموزش آن جامعه دچار دگرگونی شود.

 

وی با تأکید بر اهمیت در اولویت قرار گرفتن آموزش در مدارس، اظهار داشت: بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها باید در مدارس صورت گیرد.

 

تقی پو  با اشاره به توجه به موضوع تعلیم و تربیت اسلامی پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: در تاریخ معاصر ما همواره یک آسیب و مصیبت بزرگ جامعه را تهدید می‌کرد و آن این که در هیچ دوره‌ای آموزش و پرورش در اولویت نبوده است.

 

وی با تصریح بر این که باید در آموزش و پرورش دانش ‌آموزی را تربیت کنیم که رفتار آن بر رفتار جهانی تأثیرگذار باشد، افزود: کسب هویت دینی و ملی یکی از هدف‌های آموزش و پرورش است.

 

تقی‌پور با بیان این که مسیر تعلیم به دانش‌آموزان باید از مدرسه به خانه و بالعکس انجام شود، گفت: خانواده قوی‌ترین تکیه‌گاه آموزش و پرورش است./9464/ت302/ب4

ارسال نظرات