۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۱۱۸۶۰
امام جمعه موقت ایلام:

احزاب به دور از مسائل سیاسی به دنبال پیشرفت نظام باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ایلام گفت :امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد و انسجام دارد، احزاب و گروه های مختلف سیاسی باید به دور از مسایل جناحی و نقد دولت های گذشته و دولت کنونی برای پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام و المسلمین شمس الله سراج امام جمعه موقت ایلام، در خطبه های نماز جمعه این شهر بیان کرد: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد و انسجام دارد، احزاب و گروه های مختلف سیاسی باید به دور از مسایل جناحی و نقد دولت های گذشته و دولت کنونی برای پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.

 

وی ادامه داد: آنچه برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهم است ایجاد وحدت و برادری بین مذاهب و قومیت های مختلف است، باید دست به دست هم داد تا به دور از هرگونه تفرقه برای پیشرفت نظام اسلامی حرکت های جهادی کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سراج تصریح کرد: اوضاع آشفته کشورهای منطقه نظیر افغانستان، مصر، سوریه و ... نشأت گرفته از عدم وجود رهبری مقتدر و یکپارچه است.

 

وی افزود: در این کشورها خلاء رهبری اسلامی به خوبی محسوس است و ملت ایران باید امروز قدردان نعمت رهبری، و سیاست های پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب باشد.

 

امام جمعه موقت ایلام گفت: تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش در کشور عراق دل شیعیان جهان را به درد آورده است، متأسفانه عده ای نادان به رهبری فردی جاهل کشور عراق را ناامن کرده اند و با برقراری حکومت نظامی در کربلا به حرمت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) خدشه وارد کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سراج اظهار کرد: این گونه اقدام ها در کشور اسلامی عراق حاصل بی تدبیری و غفلت برخی افراد ساده لوح بوده که موجب نا امنی در شهرهای مذهبی این کشور هم شده است.

 

خطیب نماز جمعه ایلام تشکیل و فعالیت گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی را توطئه بیگانگان دانست و گفت: از زمان شکل گیری گروهک تروریستی داعش تاکنون جریان فلسطین کمرنگ شده و توجه کشورهای اسلامی به سمت این مساله سوق پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سراج همچنین به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: متأسفانه شأن و قدر این بانوی بزرگوار در محافل علمی به خوبی ادا نشده است،  این بانوی عزیز در ترویج اسلام حق بزرگی بر گردن مسلمانان دارد، باید در زمینه معرفی شخصیت و تلاش این بانوی بزرگ بیشتر کار شود./967/پ202/ب4

ارسال نظرات