۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۱۳۰۱۲
استاندار فارس خواستار شد؛

تلاش حداکثری روحانیان برای احیای اخلاق در جامعه

خبرگزاری رسا ـ استاندار فارس با اشاره به جایگاه اخلاق در پیروزی انقلاب و دوام نظام اسلامی، گفت: اخلاق گمشده جامعه است و روحانیون باید حداکثر تلاش خود را برای احیا اخلاق در جامعه به‌کار ببندند.
سيد محمد احمدي، استاندار فارس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت شیراز، سید محمد احمدی، استاندار فارس، در جمع روحانیون و نخبگان حوزه‌های استان فارس در مدرسه علمیه مولی‌الموحدین شیراز با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح، اظهار کرد: پس از رنج‌های گذشته امروز از نعمت دولت کریمه‌ای برخوردار هستیم که در آن مسلمانان عزیز و اهل کفر و نفاق در خاک مذلت هستند.

وی با اشاره به حکومت‌های مختلف در جهان،‌ نبود رهبر معنوی و فقر معنویت را از جمله مشکلات آن‌ها عنوان کرد و افزود: زمانی که اطراف خود را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که افغانستان در اوج اختلاف به سر می‌برد؛ زمانی که سلطه شوروی برچیده شد، ‌طالبان در این کشور به فعالیت پرداخت و اکنون نیز اختلافات انتخاباتی، این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است حال آنکه کسی برای حکمیت و قضاوت برای صدور حکم وجود ندارد.

احمدی با اشاره به وضعیت فعلی عراق، خاطرنشان کرد: هم اکنون داعش حدود 40 درصد عراق را اشغال کرده است، فرودگاه بغداد در معرض تهدید و شیرازه نیروهای نظامی از هم پاشیده شده است اما به برکت مرجعیت و حضرت آیت‌الله سیستانی، بسیج مردم شکل گرفت؛ حتی علمای اهل سنت نیز تخریب اماکن و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کردند و مشاهده می‌شود که در عراق نیز نیاز به رهبری برای یک‌پارچه سازی احساس می‌شود.

استاندار فارس به وضعیت کشور مصر اشاره و تصریح کرد: در این کشور نیز اخوان المسلمین پس از 70 سال به حکومت رسیدند اما نتوانستند بیشتر از یک سال حکومت کنند و هم‌اکنون جای زندانی و زندانبان تغییر کرده است.

احمدی با اشاره به وجود طوایف، قبایل و اقلیت‌های مختلف در ایران، اظهار کرد: ایران رنگین کمانی از طوایف است و آنچه این تنوع را به هم متصل می‌کند، ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه پس از 35 سال از عمر انقلاب، بسیاری از کشورها چشم امید به ما دوخته‌اند و ایران را تکیه‌گاه خود می‌دانند، ‌اظهار کرد: کفران نعمت و پاس نداشتن ارج ولایت فقیه و در حمایت از ولی فقیه سستی کردن سبب تشتت می‌شود.

احمدی با اشاره استان فارس و به خصوص شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور، گفت: مردم استان فارس در براندازی طاغوت،‌ به‌پاسازی جمهوری اسلامی،‌ تداوم نظام و تبعیت از ولی فقیه و حرف شنوی از روحانیت و اطاعت نماینده ولی فقیه در استان تلاش‌های ارزشمندی را رقم زده‌اند.

حوزه‌های علمیه پرچم‌دار فقه و فقاهت

استاندار فارس با بیان اینکه حوزه‌های علمیه پرچم‌دار فقه و فقاهت در استان هستند، خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم که بین مردم و روحانیت فاصله افتد بلکه باید با حرکات سنجیده، بصیرت و دشمن شناسی در این راه قدم برداریم.

احمدی به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و با بیان اینکه فارس استانی ثروتمند است، افزود: به لحاظ گردشگری ظرفیت‌های مطلوبی در استان و شیراز وجود دارد و این ادعا را می‌توان در آثار تاریخی قبل و بعد از اسلام مشاهده کرد.

وی به ظرفیت پزشکی استان اشاره کرد و با بیان اینکه شیراز پس از تهران در رتبه دوم خدمات پزشکی قرار دارد، تصریح کرد: پزشکی شیراز در برخی موارد مثل پیوند قلب و کبد رتبه ممتاز در کشور دارد.

استاندار فارس خطاب به نخبگان حوزه و روحانیون با بیان اینکه اخلاق گمشده جامعه است، گفت: در ادارات نیاز به کار اخلاقی داریم و جامعه نیاز به اخلاق دارد چرا که هر پیروزی در انقلاب و نظام بوده است به دلیل اخلاق بوده که روحانیون می‌توانند در این زمینه بسیار اثرگذار باشند./919/د102/ب

ارسال نظرات