۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۰۱۷
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد فضای انس با قرآن برای آیندگان و جامعه امروز

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیراز گفت: امروز همه ما مسؤولیم که هم مفاهیم بلند قرآن و هم برداشت‌های صحیحمان از قرآن را به دیگران بازگو کنیم و هم فضای انس با قرآن را برای آیندگان خود ایجاد کنیم.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، در مراسم افتتاحیه راه‌اندازی یک صد پایگاه قرآنی در شیراز گفت: انس با قرآن موهبتی الهی و نعمتی از نعمت‌های بسیار والای پروردگار است که به بندگان شایسته‌اش عنایت می‌کند.

 

وی افزود: درک حقایق و مطالب بلند قرآن مجید جز برای احدی از مردم میسر نبوده و نیست فضای انس با قرآن هم برای همگان میسر نیست و شرایطی لازم دارد که در آن شرایط دل آماده و قلب نرم شود و اجازه حضور قرآن در قلب و دل داده شود.

 

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز همه ما مسؤولیم که هم مفاهیم بلند قرآن و هم برداشت‌های صحیحمان را از قرآن به دیگران بازگو کنیم و هم فضای انس با قرآن را برای آیندگان خود ایجاد کنیم.

 

وی اضافه کرد: این مسؤولیتی است که به عهده تک تک افراد مسلمان و مؤمن و به‌ویژه انسان‌هایی که مسؤولیتی دارند قرار داده شده است.

 

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: برای رشد قرآن در جامعه و حاکمیت فرهنگ آن در جامعه به نوبه و سهم خود و به اندازه سعه وجودی خودمان باید تلاش کنیم و قدم برداریم و از خود یاد خیری به جای گذاریم.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: این بحث بر همه روشن و مبرهن است و نیازی به استدلال ندارد که هرکس به جایی رسید باید خود را خادم قرآن بداند و خدمتگزار قرآن بشناسد و برای نشر فرهنگ قرآن در جامعه تلاش کند.

 

وی عنوان کرد: خداوند بر پدر و مادر امروز جامعه ما منت گذاشته که فضای آشنایی فرزندانشان با قرآن را فراهم ساخته‌اند فضای انس آن‌ها با قرآن را آماده کرده‌اند و آن نوجوانی که از دوران نوجوانی با قرآن مأنوس است تمام سلولهای بدن او قرآنی شده و به سمت وسوی قرآن هدایت می‌شود و از ناهنجاری‌ها و زشتی‌های اخلاقی فاصله می‌گیرد.

 

آیت‌الله ایمانی افزود: این حرکت اولی است که پدر و مادران باید انجام دهد و این افتخار برای مسؤولان ما که توانستند بخشی از وظایف خود را در مقابل قرآن انجام دهند و امروز با همت برادران شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز یکصد کانون قرآنی در شیراز همزمان افتتاح می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان این که پیشوایان ما، جامعه ما را به سمت قرآن دعوت می‌کنند، گفت: تنها کتابی که از سوی خدا به سمت مردم آمده قرآن است که دست نخورده تغییر پیدا نکرده است.

 

وی عنوان کرد: ارتباط محکمی که انسان‌های زمینی با آسمان برقرار می‌کنند و ارتباط می‌گیرند قرآن مجید است و این کتاب مصدق و مهیمن کتب گذشتگان است و خدا لیاقت مؤمنان را آنقدر بالا دانسته که آن‌ها مخاطب این قرآن قرار داده است./919/پ202/ب

ارسال نظرات