۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۱۳۰۲۴

انتقاد امام جمعه بابل از کم توجهی رسانه ملی به موضوع عفاف و حجاب

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با قیاس تبلیغات زیاد برخی کالاها با تبلیغ در خصوص فرهنگ حجاب در صدا و سیما خاطرنشان کرد: هزینه های میلیاردی برای خوراکی هایی مانند چیپس و پفک و انواع کالاها و برنامه های ورزشی می شود اما از پخش آگهی بخشی در خصوص حجاب دریغ می شود.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با انتقاد از کم کاری های صورت گرفته در خصوص عفاف و حجاب گفت: زجرآورترین مسأله در کنار مشکلات اقتصادی برای مؤمنان ما معضل شکستن حریم عفاف و حجاب است.

 

وی ادامه داد: مردم با داشتن مشکلات اقتصادی و داشتن فرزندانی بیکار خواهان توجه جدی به مسأله عفاف و حجاب و نهادینه کردن همه جانبه آن در کشور هستند.

 

امام جمعه بابل یکی از مسؤولیت های مهم دولت را ترویج شعائر و توجه جدی به مسائل فرهنگی بیان و تصریح کرد: تقاضای عمومی آحاد مردم از دولت کریمه اسلامی با توجه به قرار داشتن در سال فرهنگ اهتمام جدی به ترویج فرهنگ دینی و به خصوص حجاب و عفاف است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا بابل به قیاس توجه دولت به برخی از مسائل کشور و عفاف و حجاب گفت: رییس دولت یک شخصیت روحانی است و دستور جدی برای اختصاص میلیاردها تومان برای احیای دریاچه ارومیه و جلوگیری از خشکی این دریاچه را اعلام کرد اما کسی به فکر خشک شدن دریاچه عفاف در جامعه نیست.

 

وی افزود: متأسفم که کسی از مسؤولان نگرانی جدی و تلاش برای احیای فرهنگ حجاب ندارد نه از دولت مصوبه ای در این خصوص دیده می شود و نه نگرانی از رییس اجرایی کشور بیان می شود.

 

امام جمعه بابل با بیان این که ما هم اذعان می کنیم که دریاچه ارومیه باید از خشکی نجات یابد تصریح کرد: دهها جلسه برای موضوع دریاچه ارومیه برگزار شده است اما برای نجات دریای عمیق و مواج و پر برکت عفاف از خشکی جلسه ای برگزار نمی شود.

 

وی ادامه داد: تقاضای عمیق و جدی آحاد مؤمنان این است که این ول انگاری ها و بی توجهی در جامعه زدوده شود و ما شاهد توجه جدی همه مسؤولان خدمتگزاران و همه قوا برای تصویب و نهادینه کردن مسأله عفاف و حجاب باشیم.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از کم کاری صدا و سیما در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب گفت:  مردم چشمان خود را به خصوص در این دو دهه اخیر به صدا و سیما دوخته اند که آیا فیلمی و برنامه ای در ارتباط با مسأله عفاف و حجاب ارائه و پخش می شود یا نه اما شاهد عدم توجه جدی و لازم به این موضوع هستیم.

 

وی با قیاس تبلیغات زیاد برخی کالاها با تبلیغ در خصوص فرهنگ حجاب در صدا و سیما خاطرنشان کرد: هزینه های میلیاردی برای خوراکی هایی مانند چیپس و پفک و انواع کالاها و برنامه های ورزشی می شود اما از پخش آگهی بخشی در خصوص حجاب دریغ می شود.

 

مسؤول حوزه خاتم الانبیای بابل خطاب به رییس سازمان صدا و سیما گفت: آیا حجاب و عفاف به اندازه یک چیپس، پفک و یک کالای ساده ارزش ندارد که صدا و سیما به نشر و تبلیغ آن بپردازد؟!

 

وی با بیان این که برخی از متولیان و مسؤولان فکر می کنند که رسیدگی و تبلیغ فرهنگ حجاب وظیفه دیگران است و خودشان مسؤولیتی ندارند، تصریح کرد: هرکس بنا به وظایف و مسؤولیت هایی که دارد باید اهتمام جدی به مسائل فرهنگی کنند و پاسخگو باشد.

 

امام جمعه بابل به نقش تقنینی و نظارت مجلس در امور کشور پرداخت و با اشاره به وظایف قوه مقننه در این خصوص گفت: مجلس محترم شورای اسلامی آن هم دیر هنگام درصدد برآمد تا مصوبه ای را در ارتباط با عفاف و حجاب تصویب کند، اما آن طور که شایسته بود جدیت لازم در این قانون دیده نمی شود.

 

وی افزود: شایسته بود که قاطعانه و غیرتمندانه همراه با درک ضرورت این مسأله در این زمینه اقدام می شد و همراه با تصویب بعضی از مواد قانونی سعی می شد تا حریم عفاف و حجاب را در کشور مستحکم تر شود.

 

حجت الاسلام روحانی وظیفه نظارتی مجلس را در خصوص اجرای درست قوانین مصوب مجلس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامب بعضی از سازمان هایی که از کنار قانون عفاف و حجاب با بی اعتنایی عبور می کنند مورد مواخده قرار بدهد تا به این قانون توجه جدی نشان بدهند و این تقاضای قاطعانه ی ملت ما ست ./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات