۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۱۳۱۲۱
سلسله مباحث زیارت جامعه کبیره(15)؛

آیت الله موسوی جزایری: امام حسن دریایی از فضایل الهی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که یاد و نام امام حسن مجتبی(ع) را نمی توان در یک روز خلاصه کرد، گفت: امام حسن(ع) همام دریایی از فضایل و معارف الهی است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحرگاه دوشنبه، بیست و سوم تیر ماه، در پانزدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: یاد و نام امام حسن مجتبی(ع) را نمی توان در یک روز خلاصه کرد؛ چرا که این امام همام دریایی از فضایل و معارف الهی است.

امام جمعه اهواز با بیان این که امام حسن مجتبی پیشوای هدایت بود، خاطرنشان کرد: برادران اهل سنت نیز نسبت علم و بزرگی امام حسن مجتبی اقرار کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که ائمه معصوم را نمی توان با انسان های عادی مقایسه کرد، گفت: این بزرگواران اسوه و راهنما برای مردم بودند و از لحاظ علم و دانایی از همه مردم برتر هستند.

آیت الله موسوی جزایری سن و سال را در ائمه اطهار مطرح ندانست و افزود: ابن عباس از شاگردان بزرگ امیرمؤمنان(ع) بود و افتخار خود می دانست که رکاب اسب را برای امام حسن و امام حسین بگیرد تا آن حضرت بر اسب سوار شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: سیوتی در کتاب تاریخ الخلفا، ابن عساکره در کتاب تاریخ دمشق و ابن جوزی در کتاب تذکره الخواص نیز به بزرگی امام حسن مجتبی(ع) اشاره داشته اند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در زمان نزول آیه مباهله امام حسن و امام حسین دوران طفولیت خود را سپری می کردند، اظهار داشت: خداوند در این آیه به بزرگی و عظمت خاندان عصمت و طهارت اشاره کرده است.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود گفت: خداوند در آیه تطهیر نیز به معصومیت ائمه اطهار از دوران تولد و حتی در کودکی اشاره کرده است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) در حدیثی می فرماید که «در نیمه های شب متوجه شدم که پیامبراکرم(ص) در نماز شب خود و در قنوت نماز این دعا را می خواند « اللهم اهدنی فیمن هدیت، وعافنی فیمن عافیت، وتولنی فیمن تولیت، وبارک لی فیما أعطیت، وقبی شرماقضیت، فانک تقضی ولا یقضی علیک» اظهار داشت: این دعا مورد قبول اهل سنت نیز واقع شده و آن ها در نمازهای خود از آن استفاده می کنند./9464/پ203/ب2

ارسال نظرات