۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۱۳۹۳۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان خبرداد؛

افزایش فضای آموزشی مدارس علمیه لرستان به 40 هزار متر مربع

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان گفت: فضای آموزشی مدارس علمیه لرستان در آینده ای نزدیک به 40 هزار متر مربع افزایش می یابد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ساختمان مدرسه علمیه صادقیه این شهرستان از مدارس چهارگانه خرم آباد است که در سال 1389 از بنیاد شهید لرستان خریداری شده است.

وی با اشاره به موقعیت مدرسه علمیه صادقیه برخوردار نبودن از استحکام کافی افزود: از تابستان 92 عملیات ساخت و بازسازی این مدرسه آغاز شده است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که تاکنون 90 درصد عملیات بازسازی این مدرسه انجام شده است، خاطرنشان کرد: این عملیات با استفاده از کمک خیران و بخشی نیز با همکاری کمیته امداد و زکات صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بسیار خوب خیران در بازسازی و ساخت بخشی از مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت: تاکنون 670 میلیون تومان جهت بازسازی این مدرسه علمیه هزینه شده است.

فضای آموزشی مدارس علمیه لرستان گسترش یافته است  

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به گسترش فضای آموزشی مدارس علمیه لرستان در طول چهار سال گذشته، بیان داشت: پس از تشکیل این مدیریت فضای آموزشی مدارس علمیه لرستان توسعه یافته است.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که فضای آموزشی مدارس علمیه لرستان در گذشته 14 هزار متر مربع بوده است، خاطرنشان کرد: در طول این چهار سال، به 19 هزار متر مربع افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت برخی مدارس علمیه در لرستان، عنوان داشت: در آینده ای نزدیک فضای آموزشی مدارس علمیه لرستان به 40 هزار متر مربع افزایش خواهند یافت.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که جوانان برای ورود به مدارس علمیه استقبال خوبی دارند، گفت: فضای آموزشی مدارس علمیه این استان پاسخگوی استقبال جوانان نیست که ضرورت دارد مدارس علمیه لرستان ارتقا یابند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که از بین مدارس علمیه لرستان، مدرسه رضویه خرم آباد و مدرسه رضوی الشتر در موقعیت استیجاری هستند، افزود: مدرسه علمیه رضویه خرم آباد در زمینی با مساحت 20هزار متر مربع در حال ساخت است.

وی عنوان داشت: در راستای ساخت مدرسه علمیه رضوی الشتر نیز زمینی تهیه شده است که به زودی عملیات ساخت این مدرسه آغاز می شود./9451/ت302/ب2

ارسال نظرات