۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۱۴۱۵۰
آیت الله خاتمی:

راهپیمایی روز قدس عبادت سیاسی است/ سرنوشت فلسطین با مقاومت رقم می خورد نه طرح های سازش

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را یک عبادت سیاسی دانست و با محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دیگر مناطق فلسطین، سران بسیاری از کشورهای عربی را شریک جم صهیونیست ها خواند.
آيت الله خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفت­و­گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و نوار غزه، اظهارداشت: روز جهانی قدس امسال به علت فجایعی که این رژیم جعلی و غاصب در غزه آفریده و می­آفریند از ویژگی خاصی برخوردار است و رساندن فریاد مظلومیت مسلمانان غزه حداقل وظیفه­ای است که هر مسلمان در این زمان باید انجام دهد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) در دفاع از مردم مظلوم، تصریح کرد: هرکسی بشنود که مسلمانی دادرسی و فریادخواهی می­کند و بی­توجه باشد مسلمان نیست؛ با این نگاه راهپیمایی روز قدس امسال ثواب احیای شب­های مبارک قدر را دارد که آن عبادت فردی بود و این عبادت سیاسی است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: مردم غزه مظلوم هستند، ظالمشان رژیم صهیونیستی و سبب اغوای این رژیم ستمگر آمریکا است و ظالم دیگرشان رژیم­هایی همچون آلمان، انگلیس و فرانسه هستند که از رژیم صهیونیستی حتی در این عرصه نیز حمایت کرده­اند.

 

آیت الله خاتمی کشورهای عربی را شریک ظلم اسرائیل جنایتکار دانست و گفت: سران کشورهای عربی به ویژه عربستان در این جنایت شریک هستند و در بین این ستمگران رژیم مصر با بستن گذرگاه رفح ظلم ویژه­ای در حق مردم غزه روا داشته و به عقیده ما السیسی نیز ادامه­دهنده جنایات حسنی مبارک است.

 

وی در ادامه یادآورشد: از آغاز پیدایش این رژیم جعلی که نزدیک هفتاد سال می­گذرد به جای این که کشورهای عربی یار مردم فلسطین و در کنارشان باشند پیوسته وبال آنها بوده­اند.

 

آیت الله خاتمی مجامع جهانی را ستمگر توصیف کرد و افزود: مجامع بین المللی در این عرصه ستمگر هستند و به گونه­ای موضع گرفته­اند که گویا مردم غزه بشر نیستند.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح­کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نفرین و مرگ بر همه این ستمگران است که در برافروختن آتش ظلم رژیم صهیونیستی سهیم و شریک هستند.

 

وی راه نجات فلسطین را انتفاضه و مقاومت دانست و ابرازداشت: جنایات رژیم صهیونیستی نشان می­دهد که سرنوشت مردم فلسطین با مقاومت رقم می­خورد نه با سازش؛ یاور مردم فلسطین انتفاضه­های قهرمانانه آنان بوده که امان را از رژیم صهیونیستی بریده است و بنده بر این باورم که این جنایات عامل پیدایش انتفاضه دیگری علیه رژیم جلاد صهیونیستی خواهد شد.

 

آیت الله خاتمی با انتقاد از شعار فتنه­گران در روز قدس سال 88 اضافه کرد: «نه غزه نه لبنان» شعار ضدانقلاب بود که برخی فتنه­گران در روز قدس سال 88 سر دادند و اگر می­فهمیدند چه می­گویند شریک در جنایات رژیم صهیونیستی بودند و اگر امروز هم همان منطق را دنبال کنند در این جنایات شریک خواهند بود و اسلام به ما اجازه نمی­دهد در برابر این جنایات ساکت باشیم./908/ت302/ج

ارسال نظرات