۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۱۴۸۰۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار:

ترویج فرهنگ نماز بستر برچیده‌ شدن ناهنجاری ها در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با تاکید بر اهمیت انجام فریضه الهی نماز در دین مبین اسلام، گفت: ترویج فرهنگ نماز بستر برچیده‌ شدن ناهنجاری ها در جامعه است و این امر با همکاری ائمه جماعات مساجد میسر خواهد بود.
رييس اداره تبليغات اسلامي فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمد علی ابراهیم نژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان با اشاره به عظمت و فضیلت نماز، ادای آن را یک تکلیف شرعی دانست و خاطرنشان کرد: زکات داشتن امکانات و توان و قوت، اقامه نماز است و قرآن کریم نیز نسبت به اقامه نماز و تبلیغ آن تاکید فراوانی دارد.

 

وی تصریح کرد: آنانی که در این زمینه کوتاهی می کنند دارای قلبی مرده هستند، چرا که قلبی زنده است که نماز را به پا دارد و تقوا را رعایت کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار خاطرنشان کرد: نماز نمودار کامل توحید و یگانه پرستی است که با تسبیح و تنزیه ذات حق تعالی آغاز و به آن ختم می شود و به این مهم باید اهتمام ویژه داشت.

 

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با بیان این که در نماز حکمت‌های زیادی نهفته است، ادامه داد: همه فرایض دینی و توصیه‌های الهی برای مردم مفید بوده و راه سعادت را به روی انسان می‌گشاید، اما برای اینکه در مسیر الهی قدم برداشته شود ابتدا باید تکالیف واجب به ویژه نماز را مورد توجه قرار داد.

 

وی با تاکید بر اهمیت انجام فریضه الهی نماز در دین مبین اسلام، گفت: ترویج فرهنگ نماز بستر برچیده‌ شدن ناهنجاری ها در جامعه است و این امر با همکاری ائمه جماعات مساجد میسر خواهد بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با بیان این که نماز یکی از مهم ترین راه‌های رسیدن انسان‌ها به اوج و تعالی است، گفت: یکی از خصایص مسلمان بودن انجام فریضه الهی نماز است و کسی که جایگاه نماز و ارزش معنوی آن را کوچک بشمارد هرگز مورد شفاعت قرار نمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است.

 

حجت الاسلام ابراهیم نژاد از اقامه نماز در همه مساجد شهرستان فریدونکنار خبر داد و خاطرنشان کرد: از 52 مسجد شهرستان فریدونکنار 31 مسجد دارای امام جماعت هستند و همچنین در 16 اداره فریدونکنار نیز نماز جماعت برگزار می شود.

 

وی همچنین از تشکیل هسته یاوران نماز در فریدونکنار خبر داد و اذعان داشت: هدف از تشکیل هسته یاوران نماز استفاده از ظرفیت های مردمی برای فعالیت در امر اقامه نماز است.

 

فرماندار فریدونکنار نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم فهیم شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس برگرفته از فرهنگ نماز است، دشمنان ما تمام توان و امکانات خود را در جهت تضعیف روز قدس به کار گرفتند اما حضور میلیونی آحاد مردم نقشه دشمنان را نقش برآب کرد.

 

محمد حسین زاده لداری با اشاره به این که ترویج فرهنگ نماز باید اولویت کاری مسؤولان باشد از همه دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا اهتمام ویژه ای در امر اقامه نملز داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: نماز برترین چیزی است که می تواند همه افراد جامعه مسلمان را به تهذیب اخلاقی و تعالی روحی و معنوی برساند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات