۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۴۹۴۶
امام جمعه دامغان:

دولت‌های اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اگر دولت‌ها و ملت‌های مسلمان از خواب غفلت بیدار نشوند رژیم صهیونیستی بیش از پیش در منطقه مسلط می‌شود، ساکتان مقابل کشتار مردم غزه و سال‌ها اشغالگری صهیونیست‌‌ها بدانند اسرائیل تنها به فلسطین اکتفا نخواهد کرد.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلای امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد با اشاره به اینکه مسلمانان بیدار عید فطر امسال را در حالی پشت‌سر گذاردند که در غم کشتار مردان و زنان و کودکان غزه عزادار هستند، اظهار داشت: آنچه بیش از تصاویر غمبار جنایات صهیونیست‌ها انسان را متألم می‌کند سکوت مرگبار و حتی حمایت دولت‌ها و مدعیان حقوق بشر از نسل‌کشی اسرائیل در غزه است.

 

وی با تأکید بر سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه امروز غزه مسئله اول اسلام و انسانیت است، تصریح کرد: مسلمانان باید به این امر توجه کنند که تنها غزه برای دشمن صهیونیستی ملاک نیست بلکه ملاک آنها نابودی اسلام و مسلمانی و این‌روزها نماد این عداوت و وحشی‌گری کشتار مردم غزه است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه علت تمامی ظلم‌هایی که مسلمانان بدان مبتلا می‌شوند نبود وحدت بین ملت‌ها و دولت‌های اسلامی است، خاطر‌نشان کرد: در این شرایط تنها شعار دادن کمک چندانی به ملت ستمدیده غزه و فلسطین نمی‌کند بلکه باید کار‌های عملی برای مبارزه با اسرائیل غاصب انجام شود و تجهیز، توانمند سازی و تسلیح ملت فلسطین حمایت شود تا آنها بتوانند در مقابل ظلم صهیونیست‌ها و حامیان پیدا و پنهانشان مقاومت کنند.

 

اختلاف افکنی قوی‌ترین سلاح دشمن در مقابل مسلمانان است

 

امام جمعه دامغان در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با گرامیداشت فرارسیدن 11 مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری به‌عنوان رهبر تفکر مشروطه مشروعه گفت: اعتقاد این شهید بزرگوار شبیه به کارکرد امروز شورای نگهبان بود، وی معتقد بود قوانین تصویبی مجلس آن زمان باید به تأیید تعدادی از فقها برسد و همین موضوع باعث خدعه دشمن بر علیه او شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اختلاف افکنی را قوی‌ترین سلاح دشمن در طول تاریخ مسلمانان عنوان کرد و افزود: دشمن با نیرنگ دودستگی را در مقابل این تفکر در کشور حکم‌فرما کرد به‌گونه‌ای که حتی بین علما و فقها نیز اختلاف ایجاد شد و نتیجه این خدعه به دار آویخته شدن شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری در تهران بود.

 

امروز پرچم حقوق بشر به جنایت‌کار‌ترین کشور سپرده شده است

 

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با یادآوری فرارسیدن سالروز بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا و نسل‌کشی بی‌سابقه هزاران نفر در این جنایت انسانی اظهار داشت: نکته مضحک قضیه آن است که امروز پرچم حقوق بشر جهانی را به جنایت‌کار‌ترین کشور دنیا سپرده‌اند.

 

وی با تأکید بر این نکته که آمریکا و متحدان غربی و شرقی اش افکار عمومی دنیا را با وسیله قرار دادن واژه آزادی فریب می‌دهند، افزود: خود باختگی در مقابل فرهنگ توخالی غرب در نسل جوان، رواج ابتذال و تضعیف عقاید دینی و ملی با استفاده از وسایل ارتباط جمعی به‌ویژه ماهواره و ترویج سبک زندگی و مدهای مخالف با مبانی اسلامی از مهم ترین اهداف آنها است.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان دامغان با اشاره به کم‌توجهی مسؤولان و مظلومیت مداوم فرهنگ در کشور تأکید کرد: آنچه در باب مسائل فرهنگی در کشور رخ می‌دهد به هیچ وجه با نام سال فرهنگ و اقتصاد رابطه‌ای ندارد، مسؤولان حوزه فرهنگ دقت کنند که برای دنیا آخرت خود را از دست ندهند، همه باید بکوشند تا فرهنگ اسلامی از این مظلومیت خارج شود.

 

انتقاد امام جمعه دامغان از وضعیت فرهنگی اداره منطقه گردشگری چشمه علی این شهرستان و تخریب مسجد این منطقه و اکتفا به نمازخانه‌ای محقر و موقتی از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود.

 

گفتنی است، بسیجیان و نماز‌گزاران دامغانی به دعوت سپاه پاسداران و حوزه مقاومت بسیج پس از اقامه نماز جمعه فاصله مصلی تا میدان امام خمینی(ره) این شهر را راهپیمایی نموده و با سردادن شعار‌هایی همچون هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام، اسرائیل کودک کش نابود باید گردد و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، بار دیگر هم بستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه نشان دادند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند./977/پ202/ب

ارسال نظرات