۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۲۱۵۵۱۳
وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع اهالی هنر و رسانه چهارمحال و بختیاری:

سخت‎گیری به بانوان در بخش هنر مورد قبول دولت تدبیر و امید نیست

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گذشته سخت‎گیری‌هایی در بخش هنر برای بانوان وجود داشت که از نظر دولت تدبیر و امید مورد قبول نیست.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه سه شنبه، 15 مردادماه، در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه چهارمحال و بختیاری با تبریک روز خبرنگار، افزود: چهارمحال وبختیاری سرزمین غیوران، هنرمندان و دیار عالمان و فقیهان و شهیدان است.
 
وی با بیان این که فرهنگ و هنر کشور صاحب تمدن و دارای سابقه هفت هزار ساله است، تصریح کرد: فرهنگ ایرانی ما آمیخته با فرهنگ اسلامی است و همه دنیا ایران را کشوری با فرهنگ باستانی و دیرینه می شناسند.
 
جنتی گفت: اصحاب هنر و فرهنگ باید قدر گوهر گرانقدر هنر را بدانند و از آن حفاظت کنند و هرچه می توانند در ارتقا و ترویج فرهنگ ملت کوشا باشند.
 
وی با تأکید بر ضرورت حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات تصریح کرد: ما همان روز نخست اعلام کردیم که دولت وظیفه خود می‌داند از مطبوعات حمایت و به گسترش رسانه‌ها و مطبوعات کمک کند و از توقیف مطبوعات و رسانه جلوگیری کند، همچنین این اصحاب را به صورت حرفه ای آموزش دهد.
 
جنتی با اشاره به اهمیت رسیدگی به درخواست های مطبوعات گفت: ما به همه درخواست های مطبوعات و انتشارات تا پایان اردیبهشت پاسخ داده ایم و همچنان تلاش می کنیم در حداقل ممکن به درخواست های آنان پاسخ دهیم.
 
صدور مجوز برای کتاب هایی که در دولت گذشته مجوز انتشار نداشتند
 
وی در حوزه کتاب و اصحاب قلم تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید گشایش خوبی برای نویسندگان حاصل شده است؛ همچنین بسیاری از کتاب هایی که به سبب خوردهگیری های بی‌جا در دولت گذشته صادر نمی شد در این مدت صادر شدند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 92 حدود 64هزار عنوان کتاب چاپ شد که بیشتر این کتاب ها در چاپ نخست بوده است و این نشاط در حوزه فرهنگ و هنر را نشان می دهد.
 
وی با اشاره به فعالیت هنرمندان و حساسیت کار آن ها گفت: آن ها می‌توانند آثار خود را در همه حوزه‌ها عرضه کنند.
 
فعالیت 19 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور
 
جنتی با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تصریح کرد: هم اکنون 19هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور فعالیت دارند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در حوزه قرآن و عترت نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته است، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نیز از نظر انسانی در این زمینه بسیار غنی است اما باید برای آن ها زمینه شکوفایی فراهم شود.
 
جنتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در زمینه اقتصاد، فرهنگ و هنر افزود: متأسفانه بسیاری از هنرمندان با مشکلات معیشتی زیادی مواجه هستند؛ از این رو مشاوری را در زمینه مشکلات بیمه و اقتصادی آنان برای حل مشکلات اقتصادی این قشر تعیین کردم.
 
وی مشکل بیمه هنرمندان را یادآور شد و گفت: مشاوری نیز در راستای برطرف کردن این مشکل تعیین شده است؛ همچنین توجه به اقتصاد فرهنگ نیز از دیگر اولویت‌های مورد هدف است.
 
صدور کارت هوشمند برای هنرمندان
 
جنتی از صدور کارت هوشمند و کارت هنر برای همه هنرمندان خبر داد و تصریح کرد: کسانی که کارت هوشمند برای آنان صادر میشود تحت پوشش بیمه نیز قرار خواهند گرفت.
 
وی افزود: در گذشته سخت‎گیری‌هایی در بخش هنر برای بانوان وجود داشت که از نظر دولت تدبیر و امید مورد قبول نیست.
 
جنتی همچنین از تدوین راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی در حوزه سینما خبر داد و گفت: در حوزه سینما رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید در اولویت قرار گیرد؛ از این رو در راستای تدوام آن تلاش جدی صورت خواهد گرفت.
 
معافیت مالیاتی برای کتاب فروشی ها
 
وی به رفع معافیت‌های مالی اشاره کرد و گفت: در این راستا تلاش میشود کتاب‎فروشی‏ها هم از معافیت مالیاتی برخوردار شوند./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات