۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۷۸۱
کارشناس و مبلغ حوزوی:

رعایت مسائل اخلاقی به سلامت جامعه کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی، گفت: در جامعه اسلامی به تمامی مسائل اخلاقی بر اساس آنچه دین تعیین کرده است باید عمل شود تا جامعه ای سالم و صالح و به دور از معضلات و مشکلات رایج داشته باشیم.
حجت الاسلام ابوالفضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل جمشیدیان کارشناس و مبلغ حوزوی در جمع مردم کاشان، گفت: همان گونه که یک بنا و سازه افزون بر ستون نیاز به امکانات و تجهیزات زیادی دارد تا مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد، تشکیل جامعه اسلامی نیز علاوه بر نماز نیازمند توجه به تمامی مبانی اسلامی است.

 

وی افزود: برای داشتن جامعه ای اسلامی، افراد این جامعه باید به تمامی مسائل اخلاقی و دینی و براساس آنچه دین برای ما تعیین کرده است عمل شود تا بتوان جامعه ای به معنی واقعی کلمه با انسان های سالم و صالح داشت.

 

به گفته وی، انسان های سالم و صالح باید در چنین جامعه ای تربیت شوند بنابراین برای داشتن جامعه ای اسلامی نمی توان انسان های سالم و صالح را از خارج کشور وارد کرد.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی، از دین مبین اسلام به عنوان بهترین کارخانه انسان سازی نام برد و یادآور شد: تجربه نشان داده است در جامعه ای که اسلام حاکم نبوده، بربریت و وحشی گری حاکم بوده است.

 

حجت الاسلام جمشیدیان در ادامه با اشاره به این که اگر رعایت آداب اسلامی فراموش شود گرفتاری در جامعه افزایش خواهد یافت گفت: در جامعه اسلامی نباید به جای رقابت حسادت باشد.

 

وی افزود: برخی اوقات حسد سرنوشت خیلی ها را عوض می کند و سبب خسارات و زیان های جبران ناپذیری می شود که به غیر پشیمانی و ندامت هیچ دستاورد دیگری ندارد.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: حسادت سبب می شود بین پدر و فرزند، خواهرو برادر، زن و شوهر و همکار با همکار اختلاف ایجاد شود  و باعث خسارت های زیان باری شود که جبران آن امکان پذیر نباشد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات