۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۱۶۴۰۱
امام جمعه موقت تهران:

دولت با دوری از حاشیه ها به دنبال تحقق وعده های اقتصادی و فرهنگی خود باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید براین که دولت باید دوری از برخی مسائل حاشیه ای در جهت تحقق وعده های خود در عرصه اقتصادی و فرهنگی گام بردارد، افزود: مردم در انتظار این وعده های دولت هستند.
درس اخلاق حجت الاسلام صديقي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در هفتمین یادواره 29 تن از شهدای منطقه لایی نکا و یادمان آیت الله محمد حسین محمدی لایینی، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری و بزرگداشت هشت شهید گمنام نکا در روستای زیارتکلا با بیان این که جامعه امروز ما در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی نیازمند فرهنگ است، گفت: اقتصاد سالم و پویا در گرو فرهنگ سالم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید براین که دولت باید دوری از برخی مسائل حاشیه ای در جهت تحقق وعده های خود در عرصه اقتصادی و فرهنگی گام بردارد، افزود: مردم در انتظار این وعده های دولت هستند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود افزود: تقویت پایگاه مرجعیت از مسائل مهمی است که باید در جامعه توجه ویژه به ان اعمال شود.

 

وی با اشاره به تحرکات تکفیری های داعش و گروه های انحرافی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های مختلف این گروه های تکفیری و تقویت پایگاه ها و حوزه های خود لازم و ضروری است تا ما هم در جهت تقویت نیروهای حوزه های علمیه به عنوان نیروهای مهم دینی تلاش کنیم.

 

امام جمعه موقت تهران، منطقه هزارجریب و شهرستان نکا را از جمله شهرستان های مهم دینی عنوان کرد که حداقل باید دارای پنج هزار نیروی طلبه و روحانی بریا خدمت به اسلالم و مسلمین باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: مهم ترین هدف نظام ما برقراری حکومت دینی و حفظ استقلال بوده است و به همین دلیل باید با هوشیاری در جهت این مهم تلاش شود و بدانیم که جوانان ما خون دادند تا به استقلال جامعه و حجاب و عفاف خدشه وارد نشود.

 

وی همچنین با انتقاد از اخذ مجوز از سوی نویسندگان برخی از کتب در کشور بیان داشت: متأسفانه برخی از نویسندگان طاغوت را در صدر قرار داده اند و مکتب شیعه را تضعیف کرده اند که باید از ارائه مجوز به چنین نویسندگانی خودداری شود.

 

امام جمعه موقت تهران با تجلیل از مقام شامخ شهیدان، اقتدار و عظمت امروزی کشورمان را مدیون جان فشانی شهیدان والا مقانم عنوان کرد و گفت: شهدا با خون خود قرآن را بازنویسی کردند و درس عزتمندی و شرف و ایستادگی به ملت دادند.

 

وی اظهار داشت: شهادت کلید مغفرت است و در عظمت شهید و شهادت همین بس که انسان های والامقامی به این درجه بزرگ نائل آمدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین با تاکید بر اصل ولایتمداری در نظام خاطر نشان کرد: متأسفانه عده ای قصد تضعیف جایگاه رهبری را دارند که باید با هوشیاری در این زمینه وارد شویم و از تضعیف این پایگاه جلوگیری کینم.

 

وی گفت: ولایت فقیه در جامعه ما خلف صالح امام زمان(عج) است و کانون ولایت کانون نور و پیشرفت است و همه پیشرفت های خرد و کلان ما بواسطه همین کانون نور و تعالی و پیشرفت حاصل شده است و اطاعت پذیری از ولایت در هر شرایطی بر ما واجب است و نباید ناددیه گرفته شود.

 

وی افزود: شهدا برای استواری و عظمت اسلام و ولایت به شهادت رسیدند و همه ما باید با اطاعت از رهبری ادامه دهندگان راستین شهدا باشیم./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات