۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۱۶۶۴۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

انس و پیوند با سیره اهل بیت، سدی در برابر تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که ترویج تعالیم والای دینی و انس و پیوند با سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) می‌تواند زمینه‌ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد، افزود: خانواده‌ها باید دغدغه فرهنگی داشته و فرزندان خود را به مسیر درست هدایت و راهنمایی کنند.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران به اجرای طرح نشاط معنوی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: طرح نشاط معنوی در 122 بقعه و امامزاده مازندران اجرا شد.

 

حجت الاسلام علیزاده تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی را یکی از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه دانست و گفت: سازمان اوقاف با جدیت در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است که باید در تلاش باشیم تا تدابیر و رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرایی کنیم.

 

وی از استقبال گسترده جوانان و نوجوانان برای حضور در این طرح خبر داد و اظهار داشت: طرح نشاط معنوی نیازمند حمایت‌های هرچه بیشتر خانواده‌ها است که باید با احساس دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی فرزندان خود گام بردارند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تشویق خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در طرح نشاط معنوی نشان‌دهنده عشق و علاقه جامعه به فرهنگ دینی و اسلامی است، تصریح کرد: طرح نشاط معنوی در راستای ارزش‌های اسلامی و بالا بردن سطح معنویت جامعه در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اجرا شد.

 

وی با اشاره به این که ترویج تعالیم والای دینی و انس و پیوند با سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) می‌تواند زمینه‌ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد، افزود: خانواده‌ها باید دغدغه فرهنگی داشته و فرزندان خود را به مسیر درست هدایت و راهنمایی کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه باید در راستای تحقق ارتقای معرفت دینی و بصیرت افزایی نسل جوان جامعه باشد، ادامه داد: طرح‌های نشاط معنوی، آرامش بهاری، ضیافت الهی، تربیت حافظان قرآن کریم و خیمه‌های معرفت و دیگر طرح‌های متنوع سازمان در این راستا برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که طرح نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد، گفت: اجرای صحیح و هدفمند طرح‌های سازمان اوقاف نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که همه شهرستان‌های مازندران مجری طرح نشاط معنوی بودند، بیان داشت: کمیته‌های پیگیری و اجرایی این طرح در شهرستان‌های استان مازندران با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی تشکیل شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از فعالیت 130 روحانی و مبلغ دینی در طرح نشاط معنوی مازندران خبر داد و گفت: صد روحانی مبلغ بومی و سی روحانی مبلغ اعزامی از قم در طرح نشاط معنوی مازندران فعالیت کردند.

 

وی از برگزاری آیین اختتامیه طرح نشاط معنوی مازندران خبر داد و گفت: این آیین فردا (دوشنبه) در امامزاده قاسم(ع) بابل با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده، تصریح کرد: فردا طرح نشاط معنوی با حضور جمعی از شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این طرح در مازندران به کار خود پایان می‌دهد./950/ پ202/ب1

ارسال نظرات