۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۹۳۲
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

امت اسلام بیش از هر زمانی نیازمند انسجام و همدلی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) وحدت را یک ضرورت دینی و عقلی دانست و تاکید کرد که امروز بیش از هر زمان دیگری امت اسلام نیازمن همدلی و انسجام است.
حجت الاسلام محمدحسن اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت نشست سفراي ايران با دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نشست سفراي ايران با دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نشست سفراي ايران با دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در نشست صمیمی سفرای جمهوری اسلامی ایران با دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با بیان این که شما سفرا نمایندگان و سفرای جمهوری اسلامی در خارج از کشور هستید، اظهار داشت:  با مردم مذاهب مختلف اسلامی اعم از شیعه و سنی در ارتباط هستید، بر این اساس ما به مساله وحدت اسلامی و یکپارچگی امت اسلامی و سازش و ارتباط با مردم، همواره نیاز داریم.

حجت الاسلام اختری با بیان این که برای عملی کردن رهنمود ها و افکار حضرت امام و دستورات رهبر معظم انقلاب برای تعامل سازنده و معرفی مکتب اهل بیت در خارج از کشور به بهره گیری از دیدگاه ها و نظرات سفرا در سایر کشورها نیازمندیم، گفت: برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شیعیان در دنیا، ما به راهنمایی های شما و اطلاعاتی که شما از کشورهای مختلف دارید، احساس نیاز می کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت رکن اصلی سیاست های مجمع اهل بیت را سیاست بومی سازی دانست و افزود:  مردم و پیروان اهل بیت در هر کجا بر اساس نیازمندی ها و توانمندی ها و تشخیص خودشان و برای آشنایی خودشان و دیگران نیاز دارند تا از معارف اهل بیت بهره مند شوند.

وی با تأکید بر این که ما پشتیبان مسلمانان در دستیابی به معارف اسلام و اهل بیت هستیم، گفت:مسئله مهم دیگر یکپارچگی و وحدت امت اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به توطئه های زیادی که علیه اسلام، پیامبر اسلام و احکام و دستورات آن به روش های مختلف در نقاط مختلف شاهد هستیم، امروز نیاز بیشتری به وحدت داریم.

حجت الاسلام اختری وحدت را یک ضرورت دینی دانست و افزود: قرآن کریم بر وحدت تأکید ورزیده است و پیامبر و پیشوایان و بزرگان دین ما و در زمان ما رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند.

وی در اشاره به فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت در جهان ابراز داشت: حدود1500 عنوان کتاب با تمام مضمامین علمی مکتب اهل بیت و به زبان های مختلف تا کنون در این زمینه ارائه شده است که به بیش از 55 زبان مختلف ترجمه و در اختیار مردم قرار داده شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ضمن اشاره به ایجاد دانشنامه ویکی شیعه، به تأسیس دانشگاه اهل بیت و نقش این دانشگاه و دانشگاه تقریب مذاهب در نشر صحیح معارف اسلام اشاره کرد و افزود: هردو دانشگاه به عنوان بازوهایی برای مجمع اهل بیت و مجمع تقریب مذاهب هستند و پذیرای دانشجویان خارجی در این دو دانشگاه هستیم.

حجت الاسلام اختری خاطرنشان کرد: ما از دیدار با شخصیت های علاقمند به ارتباط با مجمع جهانی اهل بیت و دیدار از جمهوری اسلامی باشند، استقبال می کنیم و آمادگی شرکت در نمایشگاه های بین المللی کتاب و میزگردهای دو جانبه و چند جانبه با دیگر طوایف اسلامی و غیر اسلامی را داریم.

وی افزود: این مجمع در راستای کمک به مردم مسلمان محروم در بحران ها مانند سیل و زلزله در پاکستان و اندونزی  تلاش می کند تا در حد توان خود به این مردم بحران زده کمک های خیرین را جمع آری و توزیع نماید. /پ9597/پ203/ج

ارسال نظرات