۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۱۷۳۳۷
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

کارشناسان دینی در آموزش و پرورش به‌کار گرفته شوند‌

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: حضور کارشناسان روحانی در مدارس برای رفع شبهات و ترویج مسائل اخلاقی و دینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این امر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
حجت الاسلام طاهري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید محی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در نشست اعضای جامعه روحانیت شیراز با مدیر کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: آموزش و پرورش در کنار روحانیت بازوی اصلی انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه آموزگاران و دبیران متدین در پیروزی انقلاب نقش مؤثری داشتند، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند بسیار موثر باشد و این نهاد اثرگذار قادر است نقشه دشمنان را نقش بر آب کند.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: در قانون اساسی تحصیل تا مقطع متوسطه رایگان اعلام شده اما در عمل مدارس وجوهی را با عناوین مختلف از جمله خودیاری یا کلاس فوق برنامه از مردم دریافت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این موضوع شاید در نقاط شمال شهرنشین مشکلی ایجاد نکند اما در مورد قشر آسیب‌پذیر فشار زیادی را متوجه خانواده‌ها می‌سازد.

 

دبیر اجرایی جامعه روحانیت تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که در آموزش و پرورش باید مطرح شود، کمرنگ شدن نقش معلمان و به طور کلی معاونت پرورشی درمدارس است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به برخی آسیب‌ها در مدارس بیان کرد: ارتباط دختر و پسر، اعتیاد، استفاده بی‌اندازه و غیرضروری از تلفن همراه و وسایل ارتباط جمعی و مسأله حجاب از جمله آسیب‌های اجتماعی در مدارس است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: حضور کارشناسان روحانی در مدارس برای رفع شبهات و ترویج مسائل اخلاقی و دینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این امر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان می‌تواند بسیار مؤثر باشد./919/د102/ب4

ارسال نظرات