۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۱۹۳۲۶
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح کرد؛

اجلاسیه شانزدهم خبرگان تاکید و رأی دوباره منتخبان ملت بر کفایت و مدیریت داهیانه رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری شانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری را تاکید و تصریحی دوباره بر کفایت، مدیریت، مدبریت و مواضع حکیمانه و هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای دانست.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری، تاکید کرد: مردم مسلمان ایران اسلامی در انقلاب آنچه خواستند عبارت بود از جمهوری اسلامی.
 
خبرگان رهبری تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است
وی با بیان این که مجلس خبرگان تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: نظام مقدس اسلامی تمامی ارکان آن با رای مردم شکل می گیرد و این از افتخارات نظام اسلامی است.
 
عضو هیات رییسه خبرگان رهبری با بیان این که امروز لیبرال دمکراسی که گوش ها را کر کرده مبانی نظری قابل خدشه ای دارد، گفت: آن چه در عمل ابتنای به رای مردم کرده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: بسیاری از صاحبنظران و محققان جهان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را جامع می دانند و بهترین قانونی که توانسته بین دمکراسی، ارزش و آرمان پیوند برقرار کند قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اجلاس های دوره ای خبرگان رهبری را دارای برکات فراوان دانست و گفت: بیان و طرح دغدغه های مردم از سوی نمایندگان خبرگان در عرصه های مختلف در این اجلاسیه ها انجام می شود.  
 
وی تحکیم ولایت فقیه و رهبری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این اجلاس ها رای دوباره به کفایت، مدیریت و مدبریت و مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب است و این مساله در نطق های نمایندگان محترم نیز وجود داشت.  
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری مدل حاکمیتی جمهوری اسلامی را الگویی مناسب برای کشورهای اسلامی ارزیابی کرد و گفت: الگوی توجه به رای مردم، تکیه بر عقلانیت می تواند برای جوامع دیگر الگو باشد که هم توانسته دمکراسی را نشان دهد و هم اسلامیت را داشته باشد.
 
بررسی تحولات منطقه در اجلاس شانزدهم خبرگان
وی در ادامه با اشاره به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در اجلاسیه خبرگان رهبری و گزارش ارائه شده از سوی وی، تصریح کرد: آقای شمخانی در اجلاس توضیحاتی درباره وضعیت امنیتی منطقه دادند و نمایندگان خبرگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که اسلام ناب به پرچمداری ایران اسلامی منافع مستکبران را به خطر انداخته و مهم ترین مانع سلطه گری آنان است، گفت: امتداد جریان های سلطه در برخی کشورهای اسلامی و منطقه نیز قابل مشاهده است و آنها نقش نیابتی آمریکا و مستکبران را دنبال می کنند.
 
وی ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری و تجهیز آنها را نقشه استکبار برای تفرقه در جهان اسلام دانست و گفت: اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی، تقویت حکام وابسته راهبرد جدی نظام سلطه برای برخورد با اسلام ناب بوده است.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نظام سلطه تلاش کرد تا پیام انقلاب اسلامی به دیگر ملل و کشورهای نرسد و توطئه هایی در این زمینه طراحی کردند، تصریح کرد: پرچمداری ایران اسلامی و وقوع بیداری اسلامی نتایجی در کشورهای منطقه داشت.
 
اوباما بهتر از هر کس می داند داعشی ها نسبتی با اسلام ندارند
وی افزود: آنچه الان می شود در جریان داعش تحلیل کرد این است که نظام سلطه و صهیونیست ها دنبال مشابه سازی با آن چیزی هستند که در مورد انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، ابتدا جریانی را به نام اسلام ایجاد کردند تا با شعارهای مقدس افراد جاهل را جذب کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این حرکت که گرچه آقای اوباما به دولت اسلامی اشاره می کند اما او بهتر از هر کسی می داند اینها هیچ نسبتی با اسلام ندارند، کدام مذهب اسلامی اهانت به انبیای الهی را می دهند؟ کدام مذهب اسلامی کودک کشی، سربریدن ها، قتل و غارت را مجاز می داند؟
 
وی افزود: جنایت هایی که در پوشش و نام به ظاهر اسلامی و تحت می شود بی سابقه است، اینها بویی از اسلام نبرده اند.
 
وی مشغول کردن ارتش های اسلامی به وضعیت داخلی خودشان و انحراف از صهیونیست ها را توطئه استکبار دانست و گفت: جنس کار داعشی ها کار صهیونیستی است، خوشبختانه به تدریج مردم مسلمان امروز آگاه می شوند.
 
وی اسلام هراسی را راهبرد نظام سلطه و صهیونیست ها عنوان و بیان کرد: متاسفانه این جریان در سوریه، عراق و دیگر کشورها برای متوقف کردن حرکت بیداری اسلامی و تبدیل اسلام خواهی به اسلام هراسی در بین ملت ها ایجاد شده است.
 
وی با بیان این که حقانیت جمهوری اسلامی ثابت شده است، تاکید کرد: این مسائل فتنه بزرگی است که باید با آن بصیرت برخورد کرد و دست صهیونیست ها را پشت آن دید و با آن مقابله کرد.
 
وی وحدت را راهبرد اصلی امت اسلام برای مقابله با دشمنان ذکر و تاکید کرد: هر کس امروز بداند یا نداند بخواهد یا نخواهد، اگر جمله ای و یا کاری بکند که در بین مسلمانان ایجاد اختلاف شود در مسیر دشمنان حرکت کرده است.
 
دشمن می خواست نظام سوریه را از بین ببرد اما حزب اللهی دیگر در این کشور شکل گرفت
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: بحمدلله اینها در سوریه به جایی نرسیدند و یک حزب الله دیگر در این کشور شکل گرفت؛ در عراق نیز به اهداف خود نخواهند رسید و تحقق این مساله نیز در گرو بیداری و هوشیاری مسلمانان است.
 
وی اضافه کرد: البته امروز با هدایت های مرجعیت این هوشیاری و بیداری در عراق شکل گرفته و دشمنان و تکفیری ها به اهداف خود نخواهند رسید. /924/پ201/ج
ارسال نظرات