۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۹۹۷۹
لاریجانی:

ایران به دنبال امپراتوری در منطقه نیست/ انقلاب اسلامی به دنبال عزت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که راهی که انقلاب اسلامی به دنبال آن است به عزت و سربلندی مسلمانان ختم می شود، گفت: ما هیچگاه به دنبال امپراتوری نبوده و نمی‌خواهیم باشیم بلکه به دنبال برادری و بیداری اسلامی هستیم.
لاريجاني دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي همايش بين المللي علماي اسلام در حمايت از مقاومت فلسطين همايش بين المللي علماي اسلام در حمايت از مقاومت فلسطين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش بین المللی علمای حامی مقاومت اسلامی در تهران، گفت: پس از اقدامات وحشیانه داعش در عراق و سوریه، غربی‌ها نیز احساس خطر کردند.

 

وی گفت: یک سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی به تازگی گفته است ایران بیشتر از داعش برای ما خطرناک است چرا که داعش گروهی بیش نیست و می‌توانند او را از بین ببرند، اما ایران دارای یک تفکر است و این تفکر می‌تواند از ایران یک امپراتوری بسازد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هیچ دلیلی برای تبدیل ایران به یک امپراتوری وجود ندارد، ادامه داد: تفکر انقلاب اسلامی ضد امپراتوری است، دغدغه جمهوری اسلامی ایران گسترش انسجام و حفظ وحدت مسلمانان است.‌ ما هیچ گاه به دنبال امپراتوری نبوده و نمی‌خواهیم باشیم بلکه به دنبال برادری و بیداری اسلامی هستیم.

 

لاریجانی گفت: ما به مسلمانان کمک عملی می‌کنیم تا به نفوذ جریان صهیونیسم در منطقه پایان دهیم.‌ انقلاب اسلامی یک راه است راهی که سربلندی مسلمانان را به دنبال دارد.

 

وی با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: شرایط فلسطین در حملات اخیر رژیم صهیونیستی تغییر کرده است و به همان میزان نیز شگردها تغییر کرده‌اند. باید بررسی مجددی در مورد شرایط فلسطین داشته باشیم . اولین نکته ای که در این بررسی باید توجه کنیم این است که بین امت اسلامی مسئله فلسطین محدود به یک جغرافی خاص نیست.

 

لاریجانی با بیان این‌که تئوری تشکیل رژیم صهیونیستی ایجاد یک حائل در قلب ممالک اسلامی بود، افزود: بر همین اساس مسئله فلسطین مربوط به کل مسلمین است، به همین میزان برای آن باید فکر، قدرت و وقت گذاشت تا موضوع حل شود.

 

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، مقاومت مردم فلسطین جان تازه ای گرفت. انقلاب ایران تفکری نو برای مقاومت در برابر استکبار ایجاد کرد، اگر امروز مقاومت در لبنان و  فلسطین تأثیر زیادی در سرنوشت خاورمیانه دارد، به دلیل حرکتی بود که در انقلاب اسلامی ایران آغاز شد. پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر به یک حرکت عظیم شد و انتفاضه‌ها به وقوع پیوست. ایستادگی مردم غزه نیز دلیلی جز ایجاد تفکر مقاومت در آن ها ندارد.

 

رییس مجلس با بیان این‌که اگر یک کشور اسلامی به هر دلیلی نتوانسته است خود را با مقاومت فلسطین همراه کند، بیانگر ضعف شان است، گفت: درست در شرایطی که بیداری اسلامی به وجود آمده بود، جریان‌های بدلی را ایجاد کردند و بین مسلمانان دشمنی و درگیری بوجود آوردند که ‌نتیجه آن فرسایش توان امت اسلامی است.

 

وی در خاتمه با تأکید بر این‎‌که این اجتماع یک فرصت استثنایی برای علمای اسلام است، افزود: دولت‌ها حالت منفعل دارند، در پیکار با رژیم صهیونیستی فعال نیستند اما امت‌ها بسیار فعال اند.

 

رییس مجلس گفت: اگر علمای اسلام نقش خودشان را درست انجام دهند مردم و امت‌ها پیروز می شوند. این نشستی مهم و تاریخی خواهد بود و دنیای اسلام یک نوع روشن‌بینی در امت اسلام در خودش دارد.

 

وی اضافه کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که به همان میزان که شرایط دنیای اسلام تغییر کرده است، حیله گری کشورهای بزرگ هم افزایش داشته است و آنان مکر به خرج می‌دهند./9598/پ202/ج

ارسال نظرات